نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 10 دی 1397
ساعت 13:00

رقابت دوستانه‌ای بین استودیوهای سونی وجود دارد

5 از 5

دو کارمند استودیو ناتی داگ، به تازگی درباره فرهنگ دوستانه حاکم میان استودیوهای بازی سازی سونی توضیحات جدیدی داده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ عملکرد سونی در تقریبا همه طول نسل هشتم با پلی‌استیشن 4، و عرضه لاین‌آپ قدرتمند و بسیار باکیفیتی از عناوین انحصاری شایسته ستایش بوده است. در این موفقیت، سونی نه تنها مالکیت چندین تیم بزرگ و کوچک بازی‌سازی را در اختیار داشته که یکی پس از دیگری به کتابخانه بازی‌های پلی‌استیشن 4 وزن بخشیدند، بلکه یک فرهنگ بسیار دوستانه، صمیمی و در عین حال رقابتی را هم بین این تیم‌ها ایجاد کرده است. از Uncharted تا God of War، از Horizon: Zero Dawn تا Spider-Man و بسیاری عنوان بزرگ دیگر محصولات نهایی چنین فرهنگی بوده‌اند. فرهنگی که نه تنها استودیوهای بسیار بزرگی را به یکدیگر متصل کرده، بلکه استعدادهای زیادی را هم به با یکدیگر مرتبط کرده است. به تازگی جان سویینی (John Sweeney)، کارگردان هنری در ناتی داگ و مسئول ارتباطات این استودیو یعنی آرن میر (Arne Meyer) درباره این فرهنگ صحبت کرده‌اند.

در مصاحبه تازه این دو با آخرین شماره از نشریه فامیتسو، آن‌ها توضیح دادند که چطور استودیوهای سونی همیشه در یک رقابت درونی اما با روح و باطنی دوستانه و صمیمی قرار دارند. به گفته آن‌ها، تیم‌های بازی‌سازی همیشه از تجارب و ساخته‌های یکدیگر برای ساخت پروژه‌های خودشان به نحوی بهتر سود برده‌اند. میر در این زمینه، به شکل مشخص به دو بازی God of War و Horizon: Zero Dawn اشاره کرد که به گفته او، برای ساخت یک The Last of Us Part 2 بهتر او را تشویق کردند. در ادامه نیز سویینی به این نکته اشاره کرد، که عرضه عناوین بسیار عالی توسط استودیوهای خواهر آن‌ها در سونی، همیشه باعث شده تا سایر استودیوها نیز تلاش کنند تا اگر حتی نه در ابعادی بالاتر، ولی حداقل در همان حد عالی ظاهر شوند.

در دیگر بخش‌های این مصاحبه، این دو به این موضوع هم اشاره کردند که یک روحیه مشارکتی هم سوای این رقابت دوستانه وجود دارد، و برای مثال اگر یک تیم موفق شود تا به یک دستاورد فوق‌العاده فنی در بازی‌هایش برسد، آن‌ها همیشه این مسیر را برای آگاه کردن دیگر تیم‌های سونی باز می‌گذارند؛ یک تجربه گروهی برای ساخت بازی‌های بهتر که باعث می‌شود نتیجه نهایی، این باشد که بازی‌های عرضه شده معمولا از بسیاری جهات بهتر از بازی‌های قبلی می‌شوند.

عناوین انحصاری که سونی در ادامه نسل هشتم و پلی‌استیشن 4 در صف عرضه دارد، بازی‌هایی مثل The Last of Us Part 2، Days Gone، Ghost of Tsushima و Death Stranding هستند که همگی به عنوان عناوین AAA و بسیار موردانتظار شناخته می‌شوند. از بین این بازی‌ها هم البته فقط Days Gone تاریخ عرضه مشخص خودش را پیدا کرده که در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ۹۸) منتشر می‌شود. گرچه موعد انتشار سایر بازی‌ها هنوز مشخص نشده، ولی می‌دانیم که همگی آن‌ها برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.