نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 13 دی 1397
ساعت 15:00

به نظر عرضه پلی‌استیشن ۴ از مرز ۹۰ میلیون واحد عبور کرده

0 از 5

یکی از مدیران اجرایی وال‌مارت کانادا در یک گزارش غیر رسمی، به آمارهای فروش جهانی پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ پرداخته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از زمان انتشار آخرین گزارش رسمی از آمارها پیرامون تعداد واحدهای فروخته شده پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ مدتی هست که می‌گذرد، و بر اساس آن گزارش‌ها، فاش شده بود که پلی‌استیشن 4 تاکنون ۸۶ میلیون واحد و نینتندو سوییچ نیز ۲۳ میلیون واحد در سرتاسر دنیا فروش داشتند. این آمارها، همچنین نشان از این می‌داد که هر دو این پلتفرم‌های گیمینگی همچنان در حال طی کردن یک روند صعودی در بحث فروش هستند. در این رابطه، گزارش‌هایی هم وجود داشت که فروش کنسول‌ها با از راه رسیدن فصل تعطیلات به شکل چشم‌گیری افزایش داشته و در همین رابطه، اخیرا مدیراجرایی در بخش بازی‌های ویدیویی، تکنولوژی و رسانه «فروشگاه وال‌مارت کانادا»، گزارش تازه‌ای را از فروش این دو کنسول فاش کرده است.

مدیر اجرایی وال‌مارت کانادا این خبر را از طریق حساب توییتری خود موسوم به «The Hunter» گزارش کرده و با استناد به صحبت‌های او، کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 سونی، حالا مرز ۹۰ میلیون دستگاه عرضه شده را هم پشت سر گذاشته است. این آمار در قالب تعداد واحدهای عرضه شده توسط سونی در سرتاسر جهان است، که البته با تعداد واحدهای فروخته شده متفاوت است. در یک گزارش مجزا، وال‌مارت کانادا به آمار فروش نینتندو سویچ هم اشاره کرده که بر این اساس این کنسول هیبریدی نیز تاکنون موفق به فروش ۲۵ میلیون واحدی شده است. نکته مهم پیرامون این گزارش‌ها، این است که هنوز سونی یا نینتندو به صورت رسمی این ارقام را تایید یا تکذیب نکردند، ولی با در نظر گرفتن اینکه از قبل هم مشخص شده بود کنسول‌های بازی فصل تعطیلات رویایی را پشت سر می‌گذارند، این گزارش غیر رسمی از فروشگاه وال‌مارت کانادا چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

با در نظر گرفتن اینکه سال ۲۰۱۹ نیز شروع شده و تا چند ماه دیگر، سال مالی ۲۰۱۸ نیز به پایان می‌رسد، گزارش‌های مالی تازه از کمپانی‌های سونی و نینتندو نیز نزدیک است و باید دید که آمارهای رسمی‌تر از فروش این دو کنسول به چه ارقامی اشاره می‌کنند. پیرامون ایکس‌باکس وان مایکروسافت نیز گرچه در گزارش‌های رسمی نشان از رشد بسیار عالی فروش این پلتفرم نسبت به سال گذشته مطرح بود، ولی مایکروسافت مدت‌هاست که آمار فروش تعداد واحدهای ایکس‌باکس وان را اعلام نمی‌کند و پیرامون این کنسول، مدت‌هاست که آمارها به صورت تخمینی و غیر رسمی بوده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.