نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 دی 1397
ساعت 09:00

تاکنون بیش از یک میلیون نفر دمو Resident Evil 2 را تجربه کردند

5 از 5

کپ‌کام اعلام کرده که Resident Evil 2 1-Shot demo در طی چند روز از زمان عرضه، بیش از ۱٫۱ میلیون بازیکن داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Resident Evil 2 به عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شود و به خاطر همین موضوع، پیش‌بینی می‌شد که عرضه یک نسخه دمو عمومی از این بازی، با استقبال گسترده هم مواجه خواهد بود. با این حال پس از اینکه مشخص شد نسخه دمو قرار است حالتی بسیار غیرمتعارف داشته باشد و تنها برای ۳۰ دقیقه قابل تجربه باشد، برخی گمانه‌زنی‌ها نشان از این داشت که بعید است استقبال از این نوع دمو چندان هم بالا باشد؛ دمویی که بازیکن را در نقش Leon S. Kennedy در اداره پلیس شهر راکون قرار می‌دهد و باید در طول ۳۰ دقیقه، یک خط گیم‌پلی کوتاه که در کم‌تر از ۲۰ دقیقه نیز قابل تکمیل است را به پایان برساند.

علیرغم این تردیدها، کپ‌کام به تازگی آمارهای تازه‌ای منتشر کرده، که فاش می‌کند در طول ۲ روز از زمان در دسترس قرار گرفتن، Resident Evil 2 1-Shot demo بیش از ۱٫۱ میلیون بازیکن داشته است. این آمار که به صورت سراسری و مربوط به همه پلتفرم‌های مقصد این دمو است، در یک نکته جالب فاش می‌کند که تنها ۲۸ درصد از مجموع بازیکنانی که دمو را تجربه کردند (حدود ۳۲۰ هزار نفر) موفق به تکمیل این دمو شدند. البته در صورتی که فاکتور مهمی مثل محدودیت زمان را درنظر بگیریم، به نظر طبیعی باشد که بیشتر بازیکنان سعی کنند به جای تکمیل دمو به گردش در محیط و دیدن لوکیشن‌های نوستالژیک بازی بپردازند و تا جای ممکن در این ساختمان کاوش کنند؛ درهر حالت دمو بعد از ۳۰ دقیقه و فارغ از اینکه تکمیل شود یا خیر قفل می‌شود.

کپ‌کام در این رابطه یک اینفوگرافی آماری هم منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

Resident Evil 2 demo stats

همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، بیشترین بازیکنانی که دمو را تجربه کردند از منطقه ژاپن و در ادامه آمریکای شمالی بودند. در این زمینه اروپای غربی و آمریکای لاتین هم سهم جالب‌توجهی در آمار کلی دارند. گفتنی است که از منطقه خاورمیانه نیز بیش از ۵۰ هزارنفر این بازی را تجربه کرده‌اند. در نکته جالب دیگر، این موضوع نیز فاش شده که بازی نهایی نیز که مدتی دیگر عرضه خواهد شد، دارای چنین آمارهایی هست و در صورتی که تنظیمات RE.net در بازی فعال باشد، بازیکنان می‌توانند آمارهای مختلفی از بازی نظیر زمان کلی، درصد تکمیل، مقایسه تکمیل میان شخصیت‌ها و ... را نیز مشاهده کنند.

نسخه کامل بازی Resident Evil 2 قرار است در روز ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. شما می‌توانید فهرست کامل تروفی‌های این بازی در PS4 را که اخیرا فاش شد نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.