نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 دی 1397
ساعت 17:00

پکتر درباره پایین نیامدن فروش PS4 و Xbox One توضیح می‌دهد

5 از 5

از نظر مایکل پکتر، عوامل منطقی وجود دارد که PS4، Xbox One و Nintendo Switch با افت در فروش مواجه نشدند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به عنوان کنسول‌های نسل هشتمی که در آخرین مرحله از حیات خودشان قرار دارند، به شکلی اعجاب‌انگیز همچنان به فروش عالی خودشان ادامه می‌دهند که این اتفاق، در نسل‌های پیشین بسیار کم‌سابقه بوده است. درواقع این دو به همراه نینتندو سوییچ، فروش رویایی در سال ۲۰۱۸ و به خصوص تعطیلات آخر سال میلادی داشتند و تاکنون بسیاری درباره دلایل این موفقیت اظهارنظر کرده‌اند.

یکی از این افراد، تحلیلگر شناخته شده صنعت بازی یعنی مایکل پکتر (Michael Pachter) است که در مصاحبه‌ای جدید، پیرامون دلایل عدم افت فروش PS4، Xbox One و Nintendo Switch توضیحات جدیدی داده است. به گفته او، عرضه باندل‌های عالی، کتابخانه فوق‌العاده‌ای از بازی‌ها و درنهایت بازی فورتنایت از دلایل چنین شرایطی بوده‌اند. او در این رابطه گفت:

خوب شما در این زمان با تقاضاهای بزرگ تری هم مواجه هستید و به طور مشخص، بازی‌های واقعا خوبی هم عرضه می‌شوند. وجود باندل‌ها نیز بی‌تاثیر نیست. شما همچنان شاهد هستید که عناوین بسیار عالی برای این پلتفرم‌ها وارد بازار می‌شوند و برای مثال درباره سوییچ، بازی Mario Kart که اخیرا به شکل رایگان در قالب باندل معرفی شد، واقعا یک پکیج فوق‌العاده‌ای است. با این حال فکر می‌کنم که سوییچ همچنان با قیمت ۲۹۹ دلاری‌اش بسیار گران محسوب می‌شود ولی دو کنسول دیگر، قیمت‌گذاری معقول یا حتی پایین‌تر دارند؛ کنسول‌هایی که یک مجموعه بسیار عظیم از محتواهای قابل بازی را هم ارائه می‌کنند. پس عدم افت فروش در این مقطع به نظر منطقی می‌رسد.

من همچنین فکر می‌کنم که خود بازی Fortnite هم در این محاسبه ابدا بی‌تاثیر نیست. شما حالا والدین زیادی را می‌بینید که برای بچه ۹ ساله‌شان کنسول می‌خرند تا این بازی را تجربه کند؛ اتفاقی که قبلا والدین مایل به انجامش نبودند.

فارغ از این سال عالی، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۹ هر دو کنسول PS4 و Xbox One با افت در فروش مواجه باشند و زمزمه‌ها از معرفی کنسول‌های نسل بعد و جانشین این دو، و در نهایت رونمایی و عرضه آن‌ها به صورت حتم روی فروش کنسول‌های قدیمی‌تر تثیر منفی می‌گذارد. پیرامون نسل بعدی کنسول‌ها، گمانه‌زنی‌ها به این اشاره می‌کند که سونی و مایکروسافت به احتمال خیلی زیاد، کنسول‌های نسل نهمی خودشان را در طول سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌کنند و عرضه این پلتفرم‌ها نیز به انتهای سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ موکول می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.