نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 01 بهمن 1397
ساعت 09:00

مایکروسافت می‌خواهد به نتفلیکس در صنعت بازی تبدیل شود!

5 از 5

بنا به اظهارات مدیرعامل مایکروسافت، این شرکت قصد دارد نقش نتفلیکس را در صنعت گیم بازی کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری گسترده مایکروسافت در زمینه «بازی‌های استریمی»، نظریه‌های زیادی وجود دارد که این شرکت به خصوص در نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس تمرکز زیادی روی این مدل از بازی‌ها دارد. در همین رابطه، پروژه xCloud نیز مدتی پیش معرفی شد که قرار است راهکار مایکروسافت، برای تجربه همه بازی‌ها روی هر نوع صفحه‌نمایش باشد؛کاری که از طریق بازی کردن به روش استریم و رایانش ابری صورت می‌گیرد. این شرکت با در نظر گرفتن اینکه خودش یک ناشر بزرگ و صاحب پلتفرم در صنعت بازی است، و زیرساخت‌های گسترده‌ای هم برای توسعه دارد، ظاهرا اعتمادبه‌نفس زیادی هم دارد تا xCloud را به یکی از موفق ترین پروژه‌های خودش تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا (Satya Nadella)، به تازگی از اهمیت بالای بازی‌های استریمی در آینده مایکروسافت خبر داده و در یک اظهارنظر جالب، گفته که «مایکروسافت می‌خواهد نقش نتفلیکس را در صنعت گیم بازی کند». گفتنی است که شبکه نتفلیکس، یک شبکه رسانه‌ای فیلم و سریال مستقل است که کار خود را از اینترنت شروع کرد، و در قالب فروش اشتراک، به مشترکین اجازه دسترسی به انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌ها را می‌دهد. نتفلیکس حالا یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا است که سالانه هزاران ساعت محتوای کاملا انحصاری تولید می‌کند. نادلا در این رابطه، اخیرا در مصاحبه با خبرنگاران در مقر مایکروسافت گفته که این شرکت امیدوار است xCloud به نتفلیکس صنعت گیم مبدل شود.

ما این را به شکلی توصیف می‌کنیم، که به صورت خلاصه شده «نتفلیکس برای صنعت گیم» باشد. ما به همان اندازه شانس برقرار کردن یک سرویس اشتراکی را داریم که دیگران دارند.

ما کاتالوگ بسیار بزرگی از بازی‌ها را دراختیار داریم که به معنای آن است که مالک بازی‌های خودمان هستیم... ما همچنین از یک جایگاه ساختاری نیز در این صنعت برخورداریم که حاصل تجربه در هر دو حوزه کنسول و همچنین رایانه‌های شخصی می‌شود. البته در این زمینه وقتی بحث درباره گیمینگ باشد، ما صاحب تجارت بزرگ‌تری در بخش کنسول‌ها هستیم.

با در نظر گرفتن زیرساخت‌های بسیار گسترده و سراسری مایکروسافت از زمان Microsoft Azure و گستردگی پلتفرم ایکس‌باکس، پروژه xCloud قطعا از این پتانسیل برای تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بازیگران بازی به روش استریمی برخوردار است، و وجود سرویس‌های اشتراکی نظیر Xbox Game Pass نیز تجربه مضاعف‌تری برای مایکروسافت و برقرار کردن یک سیستم توزیع اشتراک پولی بوده است. با این وجود، بازی کردن به روش استریمی درحال حاضر با بدبینی‌هایی هم همراه است که ناشی از تاخیرهای ناخوشایند و همچنین عدم پایداری مناسب در حین تجربه این بازی‌ها بوده است. با این وجود در یک دید آینده‌نگرانه‌تر، می‌توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات فعلی بازی‌های استریمی، در آینده و بواسطه پیشرفت‌های بیشتر برطرف شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.