نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 بهمن 1397
ساعت 09:00

یکی از سازندگان Metro Exodus بازیکنان استیم را تهدید کرد

5 از 5

بایکوت Metro Exodus در کامپیوتر، ممکن است منجر به عدم عرضه عناوین آینده سری در این پلتفرم شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از بازیسازان استودیو 4A Games، توسعه‌دهنده بازی Metro Exodus به تازگی تهدید کرده که اگر بازیکنان این بازی را در فروشگاه اپیک تحریم کنند، در آینده هرگز بازی‌های این سری را برای پلتفرم کامپیوتر منتشر نخواهند کرد. این صحبت‌ها، در ادامه یک ماجرای پرحاشیه درباره انحصاری شدن نسخه کامپیوتر این بازی از طریق فروشگاه Epic Games است که در آخرین لحظات منتهی به موعد عرضه بازی اعلام شد. این اتفاق، باعث انتقاد کمپانی ولو و فروشگاه استیم شد که برای مدت‌ها، این بازی را به منظور پیش‌فروش در فروشگاه قرار داده بودند و با این تصمیم سازندگان بازی، مجبور به حذف آن شدند. استیم البته اعلام کرد که بازیکنانی که Metro Exodus را پیش‌خرید کرده‌اند، امکان دسترسی به بازی از طریق پلتفرم را دارند.

این حرکت در مجموع با نقدهای زیادی از جانب تحلیلگران و همچنین بازیکنان استیم مواجه بود، ولی در نهایت و حتی با وجود مخالفت THQ Nordic، تصمیم انحصاری شدن این بازی به مدت یک سال در فروشگاه اپیک قطعی است. با توجه به حواشی گسترده‌ای که این تصمیم ایجاد کرده، به تازگی یکی از بازی‌سازان 4a Games از طریق انجمن‌های وب‌سایت Gameinator توضیحاتی را به اشتراک گذاشته است. این گفتگوی صورت گرفته، به نوعی به شکل تهدید است که درصورتی که بازیکنان PC، خریداری نسخه کامپیوتر بازی از فروشگاه اپیک را بایکوت کنند، این شرکت در آینده دیگر اقدام به انتشار نسخه‌های بعدی این سری برای کامپیوتر نخواهد کرد. این شخص که با نام کاربری Scynet این صحبت‌ها را مطرح کرده، به رفتارهای بازیکنان استیم پس از اعلام انحصاری زمانی شدن بازی در اپیک اشاره داشته است. گفتنی است که تعداد زیادی از بازیکنان استیم، پس از تصمیم اخیر با هجوم به صفحات فروش بازی‌های قدیمی‌تر سری، نقدهای منفی زیادی را به آن بازی‌ها وارد کرده بودند. Scynet در این زمینه گفت:

این چیز جدیدی است که می‌تواند باعث طرد شدن شود. بله، و این حرکت لزوم استفاده و فروش از طریق لانچر اپیک گیمز را نشان می‌دهد، که این هم خودش باعث ناراحتی و در ادامه نارضایتی بازیکنان می‌شود... [در اشاره به هجوم نقدهای منفی بازیکنان به عناوین قدیمی‌تر] به نظر می‌رسد که بازیکنان قصد ندارند که بازی کنند، و فقط منتظر فرصت و دلیلی بودند که این‌گونه حمله کنند... تیم ما واقعا سعی کرد که چیز فوق‌العاده و ویژه‌ای خلق کند، ولی یک دسته خیلی مشخصی از بازیکنان این طور فکر می‌کنند، که کار ما حتی ارزش چند دقیقه وقت گذاشتن و نصب یک لانچر را هم ندارد.

پس از این صحبت‌ها، Scynet به بحث‌ها در زمینه بایکوت کلی بازیکنان استیم از خریدن Metro Exodus رسید. او در این رابطه گفت:

به گفته شخصی، بازیکنان می‌گویند که هم نسخه جدید و هم عناوین قبلی اصلا بازی‌های خوبی نبودند و بایکوت کردن آن‌ها دنیا را به جای بهتری تبدیل می‌کند، آن‌ها با این کار سازندگان حریص‌شان را سر جای خودشان می‌نشانند. به این صحبت‌ها من می‌خواهم این‌گونه پاسخ بدهم. اگر همه بازیکنان PC تصمیم به بایکوت کردن سری مترو بگیرند، آن وقت بازی بعدی این سری، اگر چنین بازی ساخته شود، قطعا هرگز برای این پلتفرم عرضه نخواهد شد. بهتر یا بدتر را خودتان برای خود انتخاب کنید. بله، من به شخصه برای بازیکنان وفادارتر این سری متاسف هستم. ولی ارزیابی انجام شده من، دوستانم و همکارانم تغییری در این تصمیم ایجاد نمی‌کند.

با وجود اینکه وب‌سایت مذکور در پیامی گفته که این صحبت‌ها، صرفا نظرات شخصی این سازنده بوده و موضع رسمی استودیو نیست، با این حال صحبت‌ها قطعا شبیه به یک تهدید بود؛ آنچه به نظر می‌رسد این است که سازندگان دوست دارند که از بازی که ساخته شده و زحماتی که صرف شده قدردانی شود، ولی ماجرای حمله بازیکنان استیم به صفحات بازی‌های قدیمی این سری در این پلتفرم، رویدادی بوده که اصلا مورد پذیرش سازندگان نبوده است. گفتنی است که بازی Metro 2033 Redux از زمان شروع هجوم طرفداران، ۲٫۵۸۹ نقد و بررسی منفی تا این لحظه داشته و Metro: Last Light Redux هم این تعداد به بیش از ۲٫۴۰۰ نقد منفی رسیده است.

Metro Exodus قرار است در روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و کامپیوتر (تا یک سال فقط از طریق فروشگاه اپیک گیمز) منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.