نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 17 بهمن 1397
ساعت 13:00

رکوردهای جالب Apex Legends در کم‌تر از ۴۸ ساعت

به گفته مدیرعامل EA، بازی Apex Legends با ورود موج بزرگی از بازیکنان مواجه است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بنا به اطلاعات تازه‌ای که توسط شرکت Electronic Arts منتشر شده، به نظر شاهد به راه افتادن یک موج بزرگ دیگر در زمینه محبوبیت بازی‌های «بتل رویال» هستیم. ژانر «battle royale» که در حال حاضر بیشتر با عناوینی نظیر فورتنایت (Fortnite) و پابجی (PUBG)، شناخته می‌شوند، درحال حاضر یکی از اصلی‌ترین موضوعات گفتگوها و مقاصد برای بازیکنان در صنعت گیم است و در ادامه تجارب موفق شرکت‌های بازی‌سازی، و ساختن بازی در این سبک، بازی اخیرا معرفی شده Apex Legends نیز ظاهرا با یک رشد بسیار سریع بازیکنان مواجه است.

بازی بتل رویالی و رایگان Apex Legends که روز گذشته توسط EA و Respawn Entertainment رونمایی و عرضه شد، یکی از بخش‌های صحبت‌های اخیر اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل EA بوده است. بر این اساس این بازی که برای مدت زمان خیلی کوتاهی هم هست که در دسترس عموم قرار گرفته، همین حالا هم از مرز ۲٫۵ میلیون کاربر و ۶۰۰ هزار بازیکن فعال عبور کرده است. ویلسون که این آمارها را در جریان گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی اعلام کرده، البته بیشتر درباره عناوین آینده و قدیمی‌تر شرکت صحبت کرده است؛ با این وجود، موفقیت جالب‌توجه بازی بتل رویال Apex Legends که در مجموعه Titanfall نیز قرار می‌گیرد، باعث شده تا او اطلاعاتی از این بازی را هم به اشتراک بگذارد. بر این اساس، او گفته که شرکت شدیدا به خاطر موفقیت و کسب این آمارها آن هم در کم‌تر از ۴۸ ساعت از زمان عرضه، شدیدا خوشحال و هیجان زده است.

پیرامون این بازی که عمر عرضه عمومی آن کم‌تر از ۴۸ ساعت است، اولین خبر درباره تعداد بازیکنان توسط وینس زامبلا (Vince Zampella)، مدیرعامل Respawn منتشر شد که نشان می‌داد بازی به سرعت و در ساعات اولیه عرضه، به رکورد ۱ میلیون بازیکن دست پیدا کرده بود. در ادامه این موفقیت، اندرو ویلسون مدیرعامل الکترونیک آرتز، به تازگی در گزارشی به سرمایه‌گذاران شرکت گفته که این بازی، در کم‌تر از ۴۸ ساعت موفق به کسب ۲٫۵ میلیون بازیکن منحصر به فرد در PC، PS4 و Xbox One  شده است:

گرچه گفتن این خبر زود است، ولی آنچه می‌توانم [درباره Apex Legends] بگویم این است که ما در اولین ۲۴ ساعت سپری شده از عرضه بازی، بیش از ۲٫۵ میلیون بازیکن منحصر به فرد داشتیم. ما همچنین با سرعت در حال حرکت به سمت ۳ میلیون کاربر هستیم.

با وجود اینکه آمار در نگاه اول فوق‌العاده به نظر می‌رسد، ولی تعداد کاربران نمی‌تواند موفقیت دقیق یک بازی را نشان دهد؛ پیرامون این مسئله، مهم‌ترین فاکتور، موضوع «تعداد بازیکنان فعال» در بازی است. ویلسون در این ارتباط نیز گفت:

ما تقریبا حدود ۶۰۰ هزار بازیکن ثابت آن هم در یک روز وسط هفته داشتیم. اعلام این آمارها واقعا خیلی زودهنگام است، ولی واکنش‌ها و استقبال از بازی تاکنون خیلی، خیلی قوی بوده است. حس رضایت بازیکنان نیز تاکنون بسیار بسیار بالا بوده است.

پیرامون این بازی، البته تا قبل از رونمایی رسمی هم اطلاعات بازی با این مشخصات به بیرون درز پیدا کرده بود که در ادامه، بازی در نهایت توسط زامبلا در جریان مسابقه Super Bowl تایید شد. پس از این بود که بازی در جریان یک رویداد زنده لایواستریمی به شکل رسمی رونمایی گردید. این بازی که در داخل مجموعه Titanfall هم قرار می‌گیرد، گرچه فاقد برخی از المان‌های مهم این سری مانند تایتان‌ها و دویدن روی دیوار است، اما تاکنون با استقبال گسترده بازیکنان مواجه بوده است. شما می‌توانید ویدیوهای مختلف این بازی را نیز در بازی مگ مشاهده کنید.

در دیگر خبرها پیرامون Respawn Entertainment، این استودیو به تازگی گفته که درحال حاضر روی پروژه Titanfall 3 کار نمی‌کنند. Apex Legends درحال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر به شکل رایگان در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.