نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 18 بهمن 1397
ساعت 13:00

نظر Take-Two درباره فروشگاه اپیک و توزیع‌کنندکان جایگزین

مالک Rockstar و 2K، به احتمال عرضه بازی‌ها توسط لانچر بومی واکنش نشان داد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از انحصاری شدن چند بازی مختلف کامپیوتر برای فروشگاه Epic Games، آخرین نمونه از این دست بازی Metro Exodus بود که اعلام انحصاری شدن دیرهنگام و نزدیک به موعد عرضه آن، حتی با واکنش فروشگاه استیم نیز مواجه شد. در همین رابطه و با توجه به بالا گرفتن بحث‌ها درباره جدی‌تر شدن رقابت میان فروشگاه‌های آنلاین بازی‌های PC و ظهور لانچرهای جایگزین، اخیرا کمپانی Take Two نیز نسبت به وقایع واکنش نشان داده است.

تا مدت‌ها فروشگاه استیم کمپانی ولو، مهم‌ترین بازیگر در زمینه فروش دیجیتالی بازی‌های کامپیوتر در سراسر دنیا بوده و البته، این فروشگاه براساس آمارهای سال ۲۰۱۸، همچنان تسلط کاملی را در این بازار داشته است. با این حال پس از اعلام موجودیت فروشگاه اپیک گیمز و دراختیار گذاشتن امتیازات بسیار تعیین‌کننده برای بازی‌سازان، حتی چند لانچر جدید مثل Discord نیز به این رقابت اضافه شدند. همه این وقایع نیز خودشان، در ادامه خبرهای قدیمی‌تری بود که نشان می‌داد کمپانی‌های بزرگی نظیر Bethesda و Activision، تمایل به عرضه برخی بازی‌های جدید خود از طریق لانچرهای اختصاصی (و نه از طریق استیم) داشتند. با توجه به این موضوع، Take Two نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران این صنعت و همچنین مالک چندین محصول شدیدا پرطرفدار از جمله Red Dead و Grand Theft Auto، نظر خود را درباره فروشندگان دیجیتالی جدید مطرح کرده است.

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل شرکت Take Two، به تازگی هرگونه احتمال برای ساختن لانچرهای اختصاصی توسط خود شرکت را رد کرده است. او در این ارتباط گفت:

مشتریان از این روش‌ها برای خرید استفاده نمی‌کنند. استفاده از مدل‌های تقلیدی در روش تجاری ما وجود ندارد. اگر شما در چند خانه تصادفی کتاب‌هایی بخوانید، تصور می‌کنم که آن‌ها را مستقیما از خانه‌های تصادفی به دست آوردید ولی شما احتمالا این کار را نمی‌کنید. مشتریان برای پیدا کردن این مدل محصولات، به احتمال زیاد به فروشگاه‌هایی مثل آمازون و دیگران مراجعه می‌کنند. پس فکر می‌کنم وقتی شما محصولی واقعا بزرگ و قوی دارید، احتمالا آن زمان می‌توانید اعلام کنید که آن محصول فقط از یک جای مشخصی قابل تهیه است. ولی در یک صحبت کلی‌تر و محصولات عمومی‌تر سرگرمی، بهترین مکان برای فروش جایی است که مشتریان شما هم بیشتر در همانجا حاضر هستند؛ یعنی این بهتر از آدرس دادن به مشتری و اینکه آن‌ها باید کجا باشند است. اگر شما واقعا قصد گرفتن سهم بزرگی در بخش خرده‌فروشی را دارید، آن زمان باید کاملا متقاعد شده باشید که تبدیل به یک خرده‌فروش بسیار بزرگ می‌شوید. این چیزی نیست که در ذات شرکت ما باشد. ما سرگرمی می‌سازیم و واقعا خرده‌فروش نیستیم.

او سپس اشاره‌ای کلی به فروشگاه اپیک نیز داشت:

از دید ما، این مسئله به شکلی است که ما در مجموع وجود یک فروشگاه خرده‌فروشی دیگر را یک اختلال نمی‌بینیم. ما مایل هستیم همانجایی باشیم که مشتریان نیز حضور دارند، و اگر آن فروشگاه به سازندگان، امتیازات واقعا خاص و رقابتی بدهد که برای مشتریان نیز سودمند باشد، در یک صحبت کلی، اگر مدل تجاری پیشنهادی برای ما قابل استفاده هم باشد، آن وقت ما هم از آن پشتیبانی می‌کنیم. به طور کلی دوست داریم جایی باشیم که مشتریانمان حضور دارند. وجود رقابت در بخش فروشندگان از دید ما یک اتفاق مثبت و به معنی وجود توزیع‌کننده بیشتر است.

جدیدترین محصول منتشر شده توسط Take Two، بازی Red Dead Redemption 2 بود که به شکل انحصاری برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد. این بازی در آخرین آمارهای فروش، تاکنون بیش از ۲۳ میلیون نسخه فروش داشته است. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی در بازی مگ را نیز در اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.