نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 21 بهمن 1397
ساعت 09:00

حجم دیتای بازی Far Cry New Dawn فاش شد

فضای مورد نیاز برای دانلود دیتای Far Cry New Dawn در Xbox One و PC مشخص شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی بعدی استودیو Ubisoft Montreal یعنی «فار کرای نیو دان (Far Cry New Dawn)»، قرار است بازیکنان را یک بار دیگر به محل وقایع بازی Far Cry 5 یعنی هوپ کانتی (Hope Country) ببرد. در این بازی جدید که دنبال‌کننده وقایع انتهایی بازی فار کرای 5 است، بازیکنان این بار در محیط و میان مردمی متفاوت بازی را دنبال می‌کنند. برخی اطلاعاتی که تاکنون از داستان بازی فاش شده، نشان می‌دهد که روایت داستانی بازی جدید حدود ۱۷ سال بعد از بازی پنجم اتفاق می‌افتد، و گرچه شاهد حضور ضدقهرمان بازی قبل هم هستیم، ولی حالا گروه جدید با ضدقهرمان‌های متفاوتی هم نسبت به بازی قبلی در Hope Country قدرت دارند.

پیرامون این بازی، اخیرا مشخص شده که بازیکنان ایکس‌باکس وان و PC که قصد دانلود دیجیتالی بازی را دارند، باید چه میان از ظرفیت هارد دیسک پلتفرم خود را آزاد کنند. این بازی البته با عرضه کم‌تر از یک هفته فاصله دارد، ولی مشخص شده که حجم دیتای آن در ایکس‌باکس وان معادل ۲۲٫۷۷ گیگابایت و در پلتفرم رایانه‌های شخصی، این حجم برابر با ۳۰ گیگابایت است. جدای از این آمارها، البته بازیکنان احتمالا باید فضایی بیشتر هم برای آپدیت‌ها و محتواهای روز عرضه بازی باز نگه دارند. گفتنی است که در این گزارش، اشاره‌ای به حجم دیتای بازی در PS4 نشده است، اما احتمالا این میزان هم نزدیک به حجم دیتای بازی برای ایکس‌باکس وان خواهد بود.

حجم دیتای این بازی، در نگاه اول گرچه پایین‌تر از بازی Far Cry 5 به نظر می‌رسد، ولی احتمالا چندان هم سورپرایز کننده نیست. در این زمینه، فار کرای ۵ به عنوان پیش‌درآمد بازی New Dawn، تقریبا به فضایی ۴۰ گیگابایتی نیاز داشت، ولی حتی با درنظر گرفتن استفاده مجدد نقشه بازی در نسخه جدید، این بازی تجربه کوتاه‌تری نسبت به نسخه پنجم سری است. البته، تجربه کوتاه‌تر و همچنین استفاده مجدد از نقشه جهان‌باز فار کرای۵، به این معنی هم نیست که یوبی‌سافت جدیت و اهمیت چندانی برای بازی جدید قائل نبوده است؛ در این ارتباط، جین-سباستین دوکانت (Jean-Sebastien Decant) به عنوان کارگردان خلاق بازی، قبلا گفته بود که Far Cry New Dawn به شکلی ساخته شده تا هویت مستقل و مختص به خودش را داشته باشد؛ بر این اساس و با بازگشت حیات و جوامع به این دنیا، گروه‌های مختلفی هم شکل گرفتند، شیوه Craft کردن و ارتقا اسلحه‌ها به کلی دگرگون شده و تاثیرات مواد رادیواکتیو در محیط بر روی گونه‌های جانوری و هوپ کانتی دیده می‌شود. داستان جدید و دو ضدقهرمان به نام‌های Mickey و Lou نیز از دیگر مواردی هستند که نشان می‌دهند این بازی، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

بازی Far Cry New Dawn تا چند روز دیگر در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر منتشر می‌شود. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ از پیش درآمد این بازی یعنی Far Cry 5 را نیز در اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.