نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 فروردين 1398
ساعت 09:00

قابلیت تغییر شناسه PSN از هم‌اکنون امکان‌پذیر است مطلب ویژه

پس از مدت‌ها انتظار، حالا امکان ویرایش PSN ID فراهم شده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی اعلام کرده که کاربران شبکه پلی‌استیشن (PSN)، از هم‌اکنون امکان تغییر شناسه کاربری خود (PSN ID) را پیدا کرده‌اند. گفتنی است که مطابق اعلام قبلی، تغییر شناسه کاربری برای مرتبه اول به صورت رایگان و برای مرتبه‌های بعدی، با دریافت هزینه قابل انجام است.

سونی حدود شش ماه پیش بود که پس از مدت‌ها انتظار و شایعه، سرانجام تایید کرد که قابلیت تغییر شناسه PSN ID را به سرویس خود اضافه می‌کند. امکان تغییر نام‌های کاربری یا همان PSN ID بازیکنان، از جمله قدیمی‌ترین خواسته‌های کاربران PSN محسوب می‌شود و سرویس جدید درحالی که برای مدتی به صورت بتا توسط برخی کاربران مورد آزمایش قرار می‌گرفت، حالا به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است. این خبر، اولین بار توسط سید شومن (Sid Shuman) مدیر امور شبکه‌های اجتماعی پلی‌استیشن و از طریق وبلاگ پلی‌استیشن اعلام شده، که این خبر همراه با در دسترس قرار گرفتن تعدادی صفحه پرسش و پاسخ آموزشی نیز هست.

مطابق اعلام قبلی، تغییر PSN ID برای مرتبه اول به صورت رایگان برای همه کاربران امکان‌پذیر می‌باشد؛ با این حال پس از این تغییر، کاربران در صورتی که مایل به تغییر مجدد PSN ID به یک نام جدیدتر باشند، بایستی هزینه ۹٫۹۹ دلاری پرداخت کنند. این هزینه البته برای کاربران مشترک سرویس PlayStation Plus مبلغ ۴٫۹۹ دلار خواهد بود. سونی گفته که هیچ محدودیتی در تعداد دفعات تغییر شناسه PSN ID وجود ندارد و به علاوه در هر زمان و به صورت رایگان، امکان بازگشت به شناسه قبلی نیز فراهم می‌باشد. البته برای بازگشت به شناسه قبلی، کاربران حتما باید از طریق بخش پشتیبانی پلی‌استیشن در ارتباط باشند.

برای تغییر شناسه کاربری PSN، دو روش معرفی شده که روش اول از طریق تنظیمات داخلی کنسول پلی‌استیشن 4 و روش دوم از طریق مرورگر و وبسایت اینترنتی پلی‌استیشن است. برای تغییر شناسه از طریق PS4 باید مسیر زیر را طی کنید: Settings > Account Management > Account Information > Profile > Online ID  سپس در این بخش دو صفحه توضیح و تایید وجود دارد که سونی درباره شرایط تغییر نام، محدودیت‌ها و مشکلات احتمالی که ممکن است پیش بیاید توضیح می‌دهد و پس از این امکان تغییر شناسه کاربری ظاهر می‌شود. کاربران از طریق اینترنت نیز می‌توانند پس از ورود به اکانت PSN، از طریق گزینه جدید Edit در کنار بخش PSN ID استفاده کنند.

پیرامون محدودیت‌ها و مشکلات احتمالی، سونی گفته که شناسه‌های جدید فقط روی بازی‌های PS4 و عناوینی که پس از ۱ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شدند بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. به این ترتیب شناسه‌های جدید روی پلتفرم‌های PS3 یا Vita کار نمی‌کنند. در این زمینه البته بازی‌های بسیار زیاد و قدیمی‌تری هم روی PS4 مورد آزمایش قرار گرفتند که بسیاری بدون مشکل با این تغییر هماهنگ هستند، بسیاری دیگر با مشکلات جزئی با این تغییر کار می‌کنند و برخی عناوین نیز بوده‌اند که مشکلات جدی با شناسه‌های جدید دارند. به طور مشخص، سونی از ۱۰ بازی به عنوان «با مشکلات جدی» نام برده که منظور از این گونه مشکلات، موراد زیر هستند:

  • کاربر ممکن است اعتبار قابل خرج کسب شده در بازی (اعتباری که در خود بازی کسب شده یا حتی خریداری شده) را از دست بدهد.
  • ممکن است پیشرفت‌ها، شامل امتیازات و تروفی‌های باز شده را از دست بدهد.
  • برخی محتواهای قابل بازی آزاد شده یا بخش‌هایی از این بازی‌ها، ممکن است به درستی عمل نکنند که این هم شامل محتواهای آنلاین و هم آفلاین می‌شود.

سونی به کاربران این بازی‌ها توصیه کرده که درصورتی که مایل هستند همچنان آن عناوین را تجربه کنند، بهتر است شناسه کاربری خودشان را تغییر ندهند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.