نویسنده: احسان ناخدا پنج شنبه، 23 خرداد 1398
ساعت 17:54

بتسدا از سرویس جدید Orion رونمایی کرد

0 از 5

شرکت Bethesda Softworks از پلتفرم ابری خود با نام Orion رسما رونمایی کرد. این سرویس قرار است عملکرد کلی بازی‌هایی که از پلتفرم‌های ابری استفاده می‌کنند را بهبود ببخشد و به سرویس‌های استریم اضافه شود. بتسدا وعده داد که این سرویس تجربه باکیفیتی را حتی برای آن‌هایی که از اینترنت ضعیفی استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. اواخر امسال، بتا محدود این سرویس در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

در E3 امسال اخبار زیادی از سیستم‌ها و پلتفرم‌های ابری شنیدیم، گوگل تاریخ انتشار سرویس استریم استیدیا را اعلام کرد و مایکروسافت هم اولین اطلاعات پلتفرم xCloud را به اشتراک گذاشت. با این حال، Orion بیش‌تر از اینکه بخواهد با این سرویس‌ها وارد رقابت شود، نقش یک مکمل را ایفا می‌کند.

سرویس Orion می‌تواند در موتورهای بازی‌سازی یا پلتفرم‌های استریمینگ مورداستفاده قرار گیرد و به واسطه آن، تجربه بهتری برای مشتریان فراهم شود. به صورت کلی، هدف این سرویس برطرف کردن مشکلات رایج این مدل پلتفرم‌ها است. برای مثال با استفاده Orion می‌توان با سرعت اینترنت کم‌تر، از پلتفرم‌هایی مثل استیدیا استفاده کرد. در حال حاضر سرعت پیشنهادی گوگل برای استفاده از استیدیا 25 مگابایت بر ثانیه جهت اجرای بازی‌ها با کیفیت 1080p است. علاوه بر این، Orion می‌تواند فاصله شما از یک سرور را کم‌اهمیت‌تر کند و سبب شود تا سرویس شما دیتا سنترهای کم‌تری را اجرا نماید. این ویژگی برای شرکت‌هایی مثل گوگل یا سونی که منابع زیادی در اختیار ندارند، قطعا خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود.

هنوز نمی‌دانیم که دقیقا چه شرکت‌ها و سازندگانی قصد دارند از این سرویس بهره ببرند. به هر روی بتسدا اعلام کرد که در حال حاضر با تعدادی از استودیوها و پلتفرم‌ها در حال مذاکره است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.