نویسنده: عرفان رحیمی صادق یکشنبه، 28 مهر 1398
ساعت 10:56

پرفروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر در آمریکا مشخص شد

0 از 5

گروه آماری NPD به رسم هر ماه آمار و ارقام فروش محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بازی‌های رایانه‌ای در آمریکا را اعلام کرده است. مثل همیشه باز هم کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته در این منطقه بوده و فقط با حضور چند ماه در بازار کنسول‌های ویدئویی توانست با کنار زدن پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به این دستاورد برسد. 

Matt Piscatella، تحلیلگر موسسه NPD، این موضوع را نیز تایید کرد که نینتندو سوییچ از نظر مقایسه سالانه نیز همچنان پرفروش‌ترین کنسول بازار در کشور آمریکا است. همچنین با توجه به این حقیقت که سوییچ نخستین چرخه حیات خود را در حال سپری کردن است و کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت نیز به انتهای چرخه حیات خود رسیده‌اند و نسل جدید آن‌ها سال آینده از راه خواهد رسید، هیچ شکی نیست که فروش همه آن‌ها سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد. 

هزینه‌ای که مردم آمریکا در ماه سپتامبر برای خرید محصولات سخت افزاری و کنسول‌های ویدئویی خرج کردند، به ۲۴۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است که نشان از افت ۲۲ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد. همچنین از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال، ۱.۹ میلیارد دلار خرج خرید کنسول‌های ویدیویی شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افت کرده است و در این میان، نینتندو سوییچ تنها کنسول بازار است که هم از نظر فروش ماهیانه و هم از نظر فروش کلی در سال جاری به افزایش فروش دست پیدا کرده است. فروش این کنسول در مقایسه با سال گذشته نیز افزایش پیدا کرده است.

مدتی پیش اعلام شده بود که این کنسول در آمریکا به فروش ۱۵ میلیون دستگاه رسیده و در اروپا نیز تا به حال ۱۰ میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.