Death Stranding یک بازی برجسته و بزرگنمایی شده است و نمونهای است که در دنیای بازیهای AAA مشابه آن به سختی پیدا میشود که توانسته باشد این همه جاه طلبی داشته باشد و از حاشیه امن این بازیها خودش را خارج کرده باشد. ایدههای جدید و شاید کمی خام این بازی از ویژگیهای برجسته و مهم آن هستند که به همین علت نمیتواند مورد پذیرش همه قرار بگیرد و باب میل و سلیقه هر کسی نیست. این موضوع حتی در نمرات و نقدهای این بازی نیز کاملا واضح و آشکار بود به طوری که نمرههای آن از ۳ شروع میشد تا به نمره کامل ۱۰ برسد و میان اینها نیز نمرههای ۶ یا ۷ زیادی به این بازی داده شده بود. با همه این اوصاف، Death Stranding کار خود را در متا با نمره ۸۵ به پایان رساند که نمره بسیار درخشان و بی نظیری است اما با این حال، خود کوجیما نیز کاملا انتظار چنین واکنشهایی را داشت.
در مصاحبه جدیدی که کوجیما با Playstation Access داشت، گفت که او همیشه تلاش میکند تا در هر عنوانی که تولید میکند، کارهای جدید انجام دهد که برای عنوان اخیر او نیز همین موضوع صدق میکند. وی در این رابطه گفت:
از نظر این که اکنون که مردم در حال بازی کردن این عنوان هستند، من چه احساسی دارم، من باور دارم که واکنشهای مثبت و منفی زیادی وجود خواهد داشت. زمانی که شما یک کار جدید انجام میدهید، این اتفاق رخ میدهد، حتی در فیلمها یا بازیها. اگر مردم با چیزی در حال رو به رو شدن هستند که پیش از این تا به حال هیچ وقت تجربه نکرده بودند، میتواند چالش برانگیز باشد. وقتی من اولین بازی مخفی کار را ساختم نیز همین اتفاق رخ داد.
اما من امیدوارم با ساپورتی که از طرفداران میگیرم، واکنشهای مثبت بیشتر شیوع پیدا کند. در طی ۵ یا ۱۰ سال آینده وقتی که مردم به گذشته نگاه میکنند، به Death Stranding به عنوان یک استاندارد جدید در آن زمان نگاه خواهند کرد. سپس بعد از آن من دوباره تلاش میکنم تا یک چیز جدید دیگر خلق کنم.
نظرات (1)