نویسنده: عرفان رحیمی صادق پنج شنبه، 23 آبان 1398
ساعت 20:24

درآمد بازی Control در ماه اول عرضه آن اعلام شد

0 از 5

قطعا شما هم با من هم عقیده هستید که Control یکی از بهترین بازی‌هایی است که Remedy تا به حال ساخته است. در حالی که این شرکت از ساخت بازی‌های قبلی خود درآمد بسیار خوبی به دست آورده، اما Control نیز عملکرد بسیار موفقیت آمیزی در این زمینه داشت و همه چیز درمورد این بازی به خوبی و به بهترین شکل ممکن پیش رفت. احسان ناخدا در نقد و بررسی بازی Control در بازی‌مگ به این عنوان امتیاز فوق العاده‌ی 9.5 داد و در خلاصه‌ی نقد نوشت:

کنترل دقیقا همان نتیجه‌ای است که رمدی می‌خواست با کوانتوم بریک با آن برسد. بیش از ده ساعت بازی را تجربه کردم و می‌توانم بگویم کنترل بهترین ایده‌های ساخته قبلی استودیو را در خود جای داده است. با تمام این اوصاف، کنترل توانسته با خلق یک دنیای عجیب و در عین حال باورپذیر، به یک اثر خاص تبدیل شود و هویت و اصالت مخصوص به خودش را داشته باشد. خیلی راحت می‌گویم که بعید است به این زودی‌ها چیزی مشابه کنترل در صنعت بازی ببینیم. هرچقدر که از دنیای کنترل بگویم، کم گفته‌ام کنترل بهترین اثر رمدی در این سال‌های اخیر است و دوستداران بازی‌های داستانی می‌توانند از آن لذت ببرند.

متاسفانه این بازی در صدر چارت‌های فروش زیادی در سراسر دنیا قرار نگرفت که باعث شگفت زدگی همه شود و یک بمب بزرگ محسوب شود. امروز ناشر این بازی یعنی 505 Games گزارش جدیدی از میزان فروش این بازی در ماه اول عرضه آن به بازار اعلام کرده است. 

شرکت Digital Bros. در گزارش مالی سه ماهه مالی اخیر خود اعلام کرد که تخمین می‌زند این بازی اکشن بسیار هیجان انگیز ۱۷.۷ میلیون یورو فروش داشته است. ممکن است این رقم در نگاه اول زیاد چشم گیر نباشد اما باید به خاطر داشته باشید که در این گزارش مالی فقط فروش این بازی تا ماه سپتامبر محسابه شده است و بخش زیادی از فروش این بازی پس از سپتامبر به دست آمده. این گزارش فروش این بازی در کم‌تر از یک ماه را نشان می‌دهد، بنابراین رقم چندان ناامید کننده‌ای هم نیست اما با توجه به بازاریابی‌های گسترده‌ای که برای آن شد، انتظار می‌رفت حداقل ۲۰ میلیون یورو در ماه اول فروش داشته باشد. همچنین این آمار درآمد این بازی از Epic Store را نیز شامل نمی‌شود که آن هم احتمالا زیر ۱۰ میلیون یورو بوده است. 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.