نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 01 دی 1398
ساعت 09:00

یک تحلیلگر قیمت Xbox Series X را تخمین زده است

دنیل احمد اخیرا درباره قیمت ایکس باکس سری ایکس گمانه‌زنی کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک تحلیلگر شناخته‌شده صنعت بازی، قیمت نهایی کنسول نسل نهمی Xbox Series X را محاسبه کرده است.

فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش ایکس‌باکس در شرکت مایکروسافت، مدتی پیش و در جریان رویداد The Game Awards 2019 به صورت رسمی از کنسول نسل بعدی این کمپانی رونمایی کرد. کنسول Xbox Series X که البته با تاکید مایکروسافت، دراصل با عنوان ساده و رسمی Xbox معرفی شده، البته به صورت فیزیکی رونمایی نشد و تنها تصویری از کنسول، کنترلر و نام آن رونمایی شد. با توجه به این موضوع که مشخصات کلی کنسول نیز فاش شده است، حالا یکی از مهم‌ترین سوالات علاقمندان دنیای بازی گمانه‌زنی درباره قیمت نهایی کنسول است.

همان‌طور که اشاره شد، مایکروسافت به صورت جزئی هنوز از مشخصات سخت‌افزاری کنسول چیزی نگفته ولی به شکل کلی، تاکنون فاش شده که این دستگاه از هاردهای سریع SSD و پردازنده‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌گیرد. پیرامون قیمت نهایی کنسول با توجه به این قطعات، اخیرا Daniel Ahmad از تحلیلگران شناخته‌شده صنعت بازی چند توییت ارسال کرده و پیش‌بینی کرده که قیمت کنسول برای تولید حدود ۵۰۰ دلار خواهد بود. به گفته احمد، در این قیمت تمام‌شده قطعاتی نظیر CPU، GPU و رم به تنهایی بیش از نیمی از این هزینه را شامل می‌شوند. به این ترتیب این قیمت حتی شامل فراید تجمیع هم نمی‌شود و از همین رو، او به سختی قیمت تمام‌شده حول ۴۰۰ دلار را برای مصرف‌کننده تصور می‌کند. شما در ادامه این توییت‌ها را مشاهده می‌کنید:

تقلا می‌کنم تا ببینم چطور می‌شود قیمت نهایی پلی‌استیشن ۵ / سری ایکس با توجه به قطعات فاش شده زیر ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.

CPU/GPU و رم نوع GDDR6 به همراه SSD نوع NVMe به راحتی بالای ۵۰ درصد هزینه‌های هردو را شامل می‌شود.

یا باید یک ضرر هنگفت را تحمل کنند یا قیمت مصرف‌کننده به راحتی بالاتر از ۴۰۰ دلار خواهد بود.

در صورتی‌که این محاسبات درست باشد و شرکت‌ها تمایل به عرضه کنسول‌ها با قیمتی موردرضایت طرفداران را داشته باشند، آن‌ها می‌توانند در محل‌های دیگر هزینه‌های اضافی ایجاد کنند تا ضرر حاصل از قیمت پایین‌تر کنسول تاحدی جبران شود. گفتنی است که هنوز سونی و مایکروسافت به صورت رسمی صحبتی درباره قیمت تمام شده کنسول نکرده‌اند.

با توجه به مجموع اطلاعات فاش شده، کنسول‌های نسل بعدی ظاهرا از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به ویژگی‌هایی نظیر هارد SSD و عملا از بین بردن صفخات لودینگ در بازی‌ها، قابلیت Backwards compatibility که کنسول را در همان روز عرضه مجهز به صدها بازی از نسل‌های مختلف می‌کند و بسیاری موارد دیگر، می‌توان گفت که قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار نیز برای آن‌ها منطقی و موردقبول به نظر می‌رسد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که دو شرکت چگونه در زمینه قیمت‌گذاری و کسب رضایت طرفدارانشان رقابت خواهد کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.