نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 04 دی 1398
ساعت 16:00

احتمال استفاده از کارتریج‌های بازی 64 گیگابایتی برای سوییچ

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ معرفی یک تکنولوژی جدید، امیدها برای افزایش فضای ذخیره دیتا در پلتفرم نینتندو سوییچ را افزایش داده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که از زمان عرضه نینتندو سوییچ تاکنون وجود داشته، محدودیت‌ها درباره فضای ذخیره‌سازی دیتا در این کنسول بوده است. این موضوع هم فقط به مشکل فضای ذخیره دیتا در خود کنسول محدود نیست و کارتریج‌های بازی قابل استفاده برای کنسول نیز چنین نقدهایی را داشته است. در این زمینه، گاهی برخی از ناشرین اقدام به فروش نسخه فیزیکی از بازی‌ها کرده‌اند که داخل بسته، کد دانلود دیجیتالی همان بازی قرار داده می‌شود. با در نظر گرفتن اینکه مشکل کمبود فضای ذخیره در این پلتفرم همیشه مطرح بوده، انتشار خبر جدید و راهکار تازه برای رفع این مشکل امیدهای تازه‌ای را ایجاد کرده است.

کارتریج‌های بازی نینتندو سوییچ، معمولا قابلیت ذخیره دیتا تا ۳۲ گیگابایت را دارند و مدت‌هاست که گزارش‌هایی درباره برنامه‌های نینتندو برای معرفی کارتریج‌های ۶۴ گیگابایتی شنیده می‌شود. گرچه آن تلاش‌ها همیشه به خاطر محدودیت‌های فنی رد می‌شد، ولی براساس گزارش جدید از AnandTech، این مشکل ممکن است به زودی و برای همیشه برطرف شود. Macronix به عنوان یک تولیدکننده قطعه‌های ذخیره‌ساز دیتای تایوانی که اتفاقا یکی از بزرگ‌ترین طرف قراردادهای نینتندو نیز هست، قرار است در سال آینده جدیدترین حافظه‌های 3D NAND خود را وارد بازار کند، و نینتندو نیز یکی از اولین مشتریان این قطعات خواهد بود.

پیرامون کارت‌های حافظه جدید، بسیاری این موضوع را خبر عالی برای نینتندو سوییچ و بازیسازان روی این پلتفرم می‌دانند. ولی از طرف دیگر، ممکن است این موضوع چندان هم دقیق نباشد. کارتریج‌های بازی فعلی سوییچ، از نظر فنی با چیپ‌های جدید Macronix همخوانی ندارند چون 3D NAND به نوعی حافظه از نوع فلش هستند، درحالی که کارتریج‌های سوییچ از تکنولوژی ROM استفاده می‌کنند. از طرفی چیپ‌های 3D NAND بسیار گران خواهند بود و به همین خاطر، ناشران بازی برای سوییچ بعید است استقبال چندانی از آن کنند. با این همه، سوالی که وجود دارد این است که اگر این تکنولوژی برای کارتریج‌های بازی سوییچ غیرقابل استفاده است، پس چرا نینتندو مشتری این چیپ‌ها شده است؟ یکی از اصلی‌ترین احتمالات در این زمینه، استفاده از قطعات جدید در داک و جوی‌کان‌های کنسول است. گفتنی است که این قطعات همین حالا نیز از چیپ‌های مبتنی بر تکنولوژی فلش بهره می‌گیرند.

به هر ترتیب، هنوز کاملا مشخص نیست که نینتندو چه استفاده‌ای از تکنولوژی جدید خواهد کرد و باید دید که مشکل اصلی پلتفرم یعنی کمبود فضای ذخیره دیتا، در آینده رفع خواهد شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.