نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 07 دی 1398
ساعت 16:00

بازیسازان کار روی PS5 را راحت‌تر از سخت‌افزارهای دیگر می‌دانند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شوهی یوشیدا از مدیران ارشد پلی‌استیشن، اخیرا گفته که بازیسازان از راحتی کار با سخت‌افزار PlayStation 5 رضایت کامل دارند.

شوهی یوشیدا مدیر قدیمی و باسابقه پلی‌استیشن، اخیرا در مصاحبه با نشریه ژاپنی Dengeki PlayStation صحبت‌های جالبی را درباره کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن - پلی‌استیشن 5 - انجام داده است. مدیر سابق استودیوهای جهانی Sony Interactive Entertainment، که مدتی پیش این پست را به مقصد گروه بازی‌سازان مستقل SIE ترک کرد، در این گفتگو توضیح داده که چرا برای سونی، راحتی کار با سخت‌افزار نسل بعدی کنسول‌هایش اهمیت کلیدی داشته است؛ اولویتی که باعث شده تا حالا بسیاری از بازیسازان، ساخت بازی برای آن را راحت‌تر از پلتفرم‌های دیگری بدانند. گفتنی است که کنسول پلی‌استیشن 5، هنوز رونمایی نشده اما رسما اعلام شده که قرار است در تعطیلات سال آینده میلادی وارد بازار شود.

در مصاحبه جدید یوشیدا او گفته که با توجه به تجربه پلی‌استیشن 3، که کنسولی با سخت‌افزار بسیار سخت برای کار بازیسازان شناخته می‌شد، حالا کنسول پلی‌استیشن ۴ هست که به شکل ویژه برای رفع آن مشکل ساخته شده است. به گفته یوشیدا کنسول فعلی سونی، قصد نداشت آن اشتباه را مجددا تکرار کند چون بازیسازان نمی‌توانند همزمان هم روی ساخت بازی‌های خود، و هم تسلط و چیرگی روی یک مجموعه سخت‌افزاری بسیار پیچیده و دشوار برای برنامه‌نویسی تمرکز کنند. به همین منظور، سونی حالا از تجربه موفق کنسول پلی‌استیشن 4، در ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 هم استفاده کرده است. با توجه به این تمرکز ویژه سونی هست که به گفته یوشیدا، بازیسازان زیادی به او گفته‌اند که سونی هرگز کنسولی به خوبی پلی‌استیشن 5 برای بازی‌سازی راحت توسط آن‌ها نساخته است.

همان‌طور که اشاره شد، سونی تاکنون به صورت رسمی از کنسول خانگی نسل نهمی خود رونمایی نکرده است. هرچند در این رابطه، پتنت‌های مختلفی لیک شده که در مهم‌ترین موارد، طرح و ظاهر دستگاه کیت توسعه (dev kit) کنسول و نمونه اولیه از کنترلر آن فاش شده است. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۰ و هرچه نزدیک‌تر شدن به موعدعرضه این کنسول، سونی خبرهای رسمی بیشتری را هم منتشر کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.