نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 09 دی 1398
ساعت 09:00

یک سوم فروش Death Stranding در ژاپن به صورت دیجیتالی است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک آمار جدید نشان می‌دهد که حدود یک سوم از مجموع فروش بازی دث استرندینگ در ژاپن، به صورت دیجیتالی بوده است.

فارغ از نقدهای بسیار مثبت تا بسیار منفی، بازی Death Stranding از  نظر فروش رکوردهای مختلفی را ثبت کرد که با در نظر گرفتن تبلیغات گسترده سونی و تب بالایی که در میان طرفداران برای بازی بعدی کوجیما ایجاد شده بود، فروش موفق این عنوان منطقی به نظر می‌رسد. این بازی برای مثال در بریتانیا، به دومین IP پرفروش سونی در سال ۲۰۱۹ تبدیل و و پشت سر Days Gone قرار گرفت. با توجه به اینکه استودیو سازنده بازی نیز کوجیما پروداکشنز بود، جای تعجبی نداشت که این عنوان در ژاپن نیز عملکرد خوبی را ثبت کند؛ در این زمینه، بازی تنها در سه روز اول موفق به فروش ۱۸۵٫۹۰۹ نسخه شده بود.

در تازه‌ترین شماره از نشریه هفتگی ژاپنی فامیتسو، به موفقیت بازی دث استرندینگ در آن کشور اشاره شده و در یک آمار جالب، این مجله فاش کرده که تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان) ۱۰۹٫۳۷۵ نسخه از فروش بازی در ژاپن، از طریق فروشگاه پلی‌استیشن و به روش دانلود دیجیتالی بوده است. این میزان تقریبا یک سوم از کل فروش بازی (۳۴۵٫۱۸۶ نسخه در مجموع تا تاریخ ذکر شده) در ژاپن است و با در نظر گرفتن اینکه بازار ژاپن به صورت سنتی متمایل به تهیه بازی‌ها به صورت فیزیکی است، رشد فروش از طریق روش دیجیتال یک آمار بسیار جالب به حساب می‌آید.

در یک بخش دیگر از گزارش فامیتسو، این میزان با بازی‌های محبوب ژاپنی دیگر هم مقایسه شده که باز هم نشان از رشد محبوبیت خرید دیجیتالی عناوین در این کشور دارد. برای مثال در یک مورد تا تاریخ ذکر شده، Pokemon Sword and Shield فروش ۶۲۹٫۶۳۶ نسخه‌ای به صورت دیجیتال (۲۶٫۵ درصد از کل فروش) در ژاپن داشته است.

بازی دث استرندینگ هم‌اکنون برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. گفتنی است که نسخه کامپیوتر این بازی نیز قرار است در تابستان آینده عرضه شود. شما همچنین می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی Death Stranding در بازی‌مگ، با امتیاز ۸٫۵ را نیز مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.