نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 23 دی 1398
ساعت 09:00

امکان انتشار Cyberpunk 2077 برای کنسول‌های نسل بعدی وجود دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته CD Projekt RED، این شرکت فعلا همه تمرکز خود را روی عرضه Cyberpunk 2077 برای کنسول‌های فعلی گذاشته است.

در سال ۲۰۲۰، پس از حدود هشت سال قرار است یک جابجایی و انتقال نسلی در دنیای کنسول‌های بازی صورت بگیرد و مشابه دوره‌های گذشته، بازیسازان نیز تلاش می‌کنند تا خود را با این انتقال وفق دهند. از آنجایی که کنسول‌های نسل جدیدتر از قدرت پردازشی بالاتری برخوردارند، توسعه دهندگان بازی نیز همواره از سخت‌افزارهای قوی‌تر حمایت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بازی‌های خودشان را برای این کنسول‌ها هم عرضه کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، استودیو CD Projekt RED که چند سالی هست بازی شدیدا موردانتظار Cyberpunk 2077 را در دست توسعه دارد، اخیرا درباره عرضه اختصاصی این بازی برای کنسول‌های نسل بعد اظهارنظر تازه‌ای داشته است.

سی‌دی پراجکت، از همان ابتدای رونمایی بازی Cyberpunk 2077 رسما اعلام کرده بود که بازی قرار است برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود. با این حال درباره تاریخ انتشار دقیق، این بازی درواقع قرار است چند ماه قبل از عرضه کنسول‌های جدیدتر PS5 و Xbox Series X به بازار بیاید و از همین رو، طرفداران امیدوار هستند تا ورژن مخصوص نسل نهمی از این بازی نیز به کنسول‌های جدیدتر راه پیدا کند. در این زمینه گرچه PS5 و Xbox Series X قابلیت پشتیبانی از عناوین کنسول‌های قبل را دارند، با این حال انتشار مجدد بازی این بار با ارتقاهای فنی و بهره‌گیری از قدرت کنسول‌های جدید می‌تواند از نظر تجاری هم به سود سی‌دی پراجکت باشد.

پیرامون این احتمال، اخیرا در Reddit پستی ارسال شده که گفتوی یک کاربر با CDPR درباره ورژن مخصوص نسل نهمی سایبرپانک 2077 را نشان می‌دهد که در پاسخ، گفته شده که آن‌ها «احتمالا» این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند هرچند تمرکز اصلی سازندگان درحال حاضر این است که بازی برای کنسول‌های فعلی آماده شود.

جدای از این، سی‌دی پراجکت قبلا هم از احتمال اینکه بازی موردانتظارشان برای کنسول‌های نسل بعد هم عرضه شود گفته بود. در هر صورت باید توجه داشت که قطعی شدن این گونه تصمیم‌ها خصوصا در مقطعی که بازی هنوز عرضه نشده به صورت عمومی مطرح نمی‌شود. هرچند از آنجایی که این احتمال باقی گذاشته شده، شانس خوبی وجود دارد که درنهایت یک نسخه ویژه نسل نهمی هم از بازی عرضه شود.

بازی Cyberpunk 2077 قرار است در ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین ۹۹) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر و گوگل استیدیا عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.