نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 24 دی 1398
ساعت 20:00

بازی GTA 4 از دسترس کاربران استیم خارج شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت راک‌استار اخیرا اقدام به حذف کردن بازی Grand Theft Auto IV از فروشگاه Steam کرده است.

در طول هفته اخیر، کاربران گزارش استیم کرده بودند که صفحه اختصاصی بازی GTA 4 دیگر در این پلتفرم فروش بازی در دسترس نیست و امکان خرید این بازی وجود ندارد. بازی GTA 4 یکی از عناوین نسل هفتمی است که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و حذف آن پس از حدود ۱۲ سال باعث سورپرایز طرفداران شده بود. پیرامون این خبر، اخیرا راک‌استار به صورت رسمی این موضوع را تایید کرده، و گفته که دلیل حذف شدن بازی از استیم بیش از هرچیز دیگر به خاطر پایان پشتیبانی مایکروسافت از سرویس Games For Windows Live بوده است.

بیانیه راک‌استار در این زمینه، اشاره دارد که نسخه کامپیوتر Grand Theft Auto 4 اصالتا تحت پلتفرم Games for Windows Live توسعه داده شده و از آنجایی که مایکروسافت حالا به پشتیبانی از سرویس خاتمه داده، دیگر امکان ساخت کلیدهای موردنیاز و اضافی بازی توسط پلتفرم وجود نداشته است. همین موضوع نیز باعث شد تا راک‌استار اقدام به توقف فروش نسخه فعلی بازی در استیم بگیرد. این شرکت، البته وعده داده که آن‌ها مشغول بررسی گزینه‌ها برای امکان فروش مجدد بازی در پلتفرم کامپیوتر هستند و در این زمینه، به محض رسیدن به نتیجه آن را اعلام خواهند کرد.

راک‌استار در حال حاضر همچنان بازی جدیدتر Grand Theft Auto 5 را در فروشگاه استیم نگه داشته است. به علاوه، این شرکت مدتی پیش بازی جدید Red Dead Redemption 2 را هم پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، از حالت انحصاری کنسول خارج و به پی‌سی آورد که درحال حاضر از فروشگاه‌های مختلف از جمله استیم قابل خریداری است. باید دید که این شرکت آیا برای عرضه مجدد GTA 4 در رایانه‌های شخصی به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.