نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 28 دی 1398
ساعت 20:00

یوبی‌سافت می‌خواهد بازی‌های خود را بیش از پیش منحصربه‌فرد کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت یوبی‌سافت با توجه به مشکلات و نقدهای اخیر، قصد اجرای برنامه‌هایی را دارد که تشابه میان عناوین آن‌ها کم‌تر شود.

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت، یکی از بزرگ‌ترین ناشران و بازی سازان صنعت بازی است که در طول چند ماه اخیر، خبرهای داخلی نه چندان خوبی از آن منتشر شد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ قصد عرضه چندین بازی را داشت و صف عرضه برخی عناوین خود برای سال ۲۰۲۰ را هم از قبل اعلام کرده بود. با این حال گزارش‌های مالی که پس از شکست در عرضه بازی Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint منتشر شد، نشان داد که این بازی نه تنها در جلب نظر منتقدان، بلکه در رضایتمندی طرفداران هم ناکام بوده است. به علاوه، حتی بازی Tom Clancy's The Division 2 هم با وجود نقدهای مناسب، درنهایت نتوانست انتظارات اولیه شرکت در زمینه درآمدزایی را برآورده کند. با توجه به این اتفاقات، شرکت در تصمیم بعدی اقدام به تاخیر زدن روی عرضه تقریبا همه عناوین در صف انتظار خود کرد تا این پروژه‌ها، زمان کافی برای تبدیل شدن به تجربه‌هایی کم‌نقص‌تر را داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات ذکر شده برای بازی Ghost Recon Breakpoint غیر از یک عرضه ناقص و پر از مشکلات فنی، مشابهت پیدا کردن زیاد این بازی با بازی The Division 2 بود. این موضوع با نقدهای زیادی مواجه بود و با در نظر گرفتن اینکه یوبی‌سافت سابقه بلندبالایی از عرضه عناوین دارای وجه‌تشابه از سری‌های مختلف خود را هم دارد، ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته تا مشکل وجود شباهت و کپی‌برداری از عناوین خودش را به صورت ساختاری، و از طریق ایجاد تغییرات در تیم تحریریه و ویرایشی برطرف کند. یوبی‌سافت به تازگی در این رابطه گفت:

ما درحال تقویت تیم تحریریه و ویرایشی خود هستیم تا از توان بالاتری برای همراهی با تیم‌های بازی‌سازی ما در سرتاسر دنیا برخوردار شوند. در سیستم قبلی که تیم ویرایش و تحریریه داشت، اغلب ایده‌هایی که از جانب یک یا دو نفر مطرح می‌شد و به تیم‌های بازی‌سازی ما منتقل می‌شدند. به همین خاطر بود که شما معمولا مشابهت‌های زیادی را بین این بازی‌ها می‌دیدید. چون درواقع یک سلیقه و نظر یکسان در میان این بازی‌ها تکثیر می‌شد.

پس از این تغییرات، حالا دیگر Serge Hascoet به عنوان تنها عضو ارشد ویرایشی یوبی‌سافت نیست، و او از این پس وظیفه نظارت بر یک گروه بزرگ‌تری از هفت مدیر ارشد را دارد که هرکدام از این مدیران، تیم‌های تحریریه و ویرایشی خودشان را خواهند داشت و هر تیم، وظیفه همکاری نزدیک با یکی از فرنچایزهای شرکت را دارد.

لازم به ذکر است، یوبی‌سافت در گذشته هم اغلب به تکرار فرمول‌های موفق برخی عناوین خود در بازی‌های بعدی می‌پرداخته است، ولی آنچه در سال ۲۰۱۹ برای کمپانی رخ داد، بیش از همیشه به مدیران یوبی‌سافت نشان داد که اگر یک طرح یا ایده یک بار موفق عمل کرد، نمی‌توان آن را در همه عناوین درحال ساخت کمپانی تکثیر داد و انتظار موفق شدن آن‌ها را داشت. پیرامون این موضوع، ایوس گیلموت نیز در زمان انتشار گزارش اولیه از فروش ناامیدکننده بازی Ghost Recon Breakpoint، به این اشاره کرده بود که تیم‌های بازی‌سازی شرکت باید برای هر بازی ایده و پرونده مستقل به هرکدام‌شان را دنبال کنند و از مشابهت‌ها جلوگیری کنند.

یوبی‌سافت مدتی پس از گزارش فروش ناامیدکننده بازی Breakpoint، اعلام کرد که عناوین بعدی آن‌ها یعنی Watch Dogs: Legion، Rainbow Six Quarantine و Gods & Monsters با تاخیر نسبت به موعد عرضه اعلام شده منتشر خواهند شد، و باید دید که ایجاد تغییرات ساختاری جدید تا چه میزان به منحصربه‌فرد شدن آن‌ها و عدم وجود مشابهت با بازی‌های قبلی کمپانی می‌انجامد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.