نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 29 دی 1398
ساعت 09:00

PS4 پرفروش‌ترین سخت‌افزار بازی دهه اخیر در آمریکا بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موسسه آماری NPD، به تازگی آمارهایی را منتشر کرده که به پرفروش‌ترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای دهه اخیر میلادی می‌پردازد.

همزمان با شروع دهه ۲۰۲۰ میلادی، تحلیلگران فرصت پیدا می‌کنند تا به بررسی آماری داده‌های مختلف بازار در دهه قبل بپردازند. سال‌های دهه ۲۰۱۰ در صنعت بازی، در چند سال اول معطوف به سال‌های پایانی نسل هفتم و در بیشتر این سال‌ها، همزمان با عرضه کنسول‌های بازی نسل هشتمی در بازارها بود. به این ترتیب در صنعت بازی، دهه ۲۰۱۰ به عنوان دهه‌ای شناخته می‌شود که می‌توان عملکرد بازیسازان و ناشران را بیش از هر چیز در نسل هشتم کنسول‌های بازی تحلیل کرد که کار خود را از اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی شروع و تا به حال دنبال کرده‌اند.

گروه بررسی آماری NPD به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آماری که در زمینه داده‌های مرتبط با بازار گیم نیز فعال است، به تازگی آمارهای جالبی را از عملکرد محصولات مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صنعت بازی در دهه ۲۰۱۰ آمریکا منتشر کرده است. براساس پست ارسالی مت پیسکاتلا از NPD، بازی Grand Theft Auto V لقب پرفروش‌ترین بازی یک دهه اخیر آمریکا را کسب کرده و در رتبه‌های دوم تا ششم عناوین مختلف سری Call of Duty، در رتبه هفتم بازی Red Dead Redemption 2 و رتبه‌های هشتم و نهم نیز مجددا عناوین دیگری از سری Call of Duty دیده می‌شوند. دهمین بازی پرفروش دهه اخیر نیز بازی Minecraft بوده است.

پیرامون عملکرد سخت‌افزاری صنعت گیم در بازار آمریکا، NPD گفته که گرچه Nintendo Switch پرفروش‌ترین پلتفرم ماه آخر سال ۲۰۱۹ بوده است، ولی لقب بهترین عملکرد فروش برای کل یک دهه گذشته، به کنسول PlayStation 4 می‌رسد. لازم به ذکر است که در آخرین آمار پیرامون فروش این کنسول، سونی اعلام کرده بود که PS4 حالا به فروش ۱۰۶ میلیونی در سطح جهان رسیده است؛ میزان فروشی که این پلتفرم را در رتبه دوم پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی خانگی در تاریخ این صنعت قرار می‌دهد.

NPD همچنین گفته که هر دو آمارهای فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گیمینگ در سال ۲۰۱۹، نسبت به سال قبل کاهش نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تحلیلگران با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی نسل هشتم و از راه رسیدن کنسول‌های بازی نسل نهمی در اواخر ۲۰۲۰، پیش از این چنین پیش‌بینی‌هایی را مطرح کرده بودند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.