نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 بهمن 1398
ساعت 09:00

تصاویر تازه ای از نمونه اولیه Xbox Series X منتشر شده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا دو تصویر جدید از روبرو و همچنین پشت کنسول نسل بعدی Xbox Series X منتشر شده است.

مایکروسافت به عنوان یکی از سه سازنده اصلی کنسول‌های بازی خانگی، در اواخر سال ۲۰۲۰ قصد عرضه جانشین کنسول‌های فعلی Xbox One را دارد. درحالی که این کنسول با عنوان «Xbox Series X» به صورت ویدیویی و در قالب یک تیزر کوتاه معرفی شده بود، باید گفت که هنوز اطلاعات بسیار زیادی از آن فاش نشده و طرفداران منتظر خبرها در خصوص مشخصات دقیق سخت‌افزاری، موعد عرضه، قیمت، بازی‌های روز عرضه و ... هستند. پیرامون شمایل این کنسول، گرچه در تیزر معرفی قبلی شاهد نمای جلو و همچنین بالای کنسول (در حالت ایستاده) بودیم، ولی تاکنون تصویری از پشت کنسول و قسمت پورت‌های آن منتشر نشده بود.

در این رابطه، اخیرا کاربری در توییتر با نام کاربری Doug_DragoX، دو تصویر جدید از یک نسخه prototype یا نمونه اولیه کنسول ایکس‌باکس سری ایکس منتشر کرده که به نظر می‌رسد این تصاویر، دارای اعتبار نیز هستند. در مهم‌ترین تصویر که به پشت کنسول اختصاص دارد، برای اولین بار شاهد بخش پورت‌های ورودی و خروجی کنسول هستیم؛ با توجه به این تصویر، کنسول بعدی ایکس‌باکس قرار است مجهز به دو پورت USB، یک پورت اترنت، یک پورت HDMI و یک پورت صدای اوپتیکال باشد. به علاوه یک پورت تغذیه برق نیز در کنار آن‌ها به چشم می‌خورد. شما در ادامه می‌توانید این دو تصویر جدید را مشاهده کنید.

xbox series x prototype 1xbox series x prototype 1

 

پیرامون اعتبار و درستی تصاویر به اشتراک گذاشته شده تاکنون بحث‌های زیادی صورت گرفته است؛ خصوصا از این جهت که در گذشته نیز سابقه طراحی سه‌بعدی و ساختگی از کنسول‌های بازی وجود داشته است. با این وجود، پیرامون این تصاویر می‌توان گفت که صحت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است. در این رابطه اخیرا برد سمز از Thurrott که عموما در حوزه خبرها و اطلاعات داخلی مایکروسافت فعال هستند، در مطلبی گفته که می‌تواند مستقلا صحت و درستی تصاویر را تایید کند. با این حال همان‌طور که از برچسب‌های پشت کنسول نیز مشخص است، این یک نسخه prototype از کنسول جدید است و ممکن است نسخه نهایی با تغییرات جزئی هم مواجه باشد.

نکته دیگر درباره تصاویر جدید، تار نشدن قسمت serial number روی برچسب این نسخه prototype است چون در این گونه درزهای اطلاعاتی، کاربر در صورت مخفی نکردن سریال دستگاه به احتمال بسیار زیاد توسط سازنده قابل ردگیری و شناسایی است. در هر صورت باید توجه داشت که کنسول بعدی مایکروسافت، در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود و از راه رسیدن خبرهای تکمیلی و رسمی در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو بدیهی است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.