نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 06 بهمن 1398
ساعت 16:00

کپ‌کام درگذشته چند بار ایده بازسازی Resident Evil 2 را درنظر داشت

3 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام اخیرا گفته که تا قبل از ساخت و عرضه بازسازی Resident Evil 2، آن‌ها درچند مقطع ساخت چنین بازی را مدنظر داشتند.

برای طرفداران سری رزیدنت اویل که اولین بار در سال ۲۰۱۵ شاهد تایید رسمی ساخت بازی Resident Evil 2 Remake بودند، شاید باور این موضوع سخت باشد که حالا یک سال از انتشار این بازی هم گذشته و درواقع حدود دو ماه با عرضه یک بازی ریمیک دیگر یعنی Resident Evil 3 فاصله داریم. باید توجه داشت که این عناوین بازسازی، اقتباس کاملا مدرنی از عناوین کلاسیک سال‌های پایانی دهه ۹۰ هستند و به این ترتیب می‌توان اشتیاق طرفداران برای عرضه نسخه‌های ریمیک از آن‌ها را تا دو دهه اخیر هم پیگیری کرد. در همین رابطه، یکی از تهیه‌کنندگان کپ‌کام به تازگی گفته که آن‌ها بارها تا قبل از سال ۲۰۱۵ هم ایده ساخت نسخه Remake برای RE2 را داشتند.

Yoshiaki Hirabayashi یکی از تهیه‌کنندگان بازسازی Resident Evil 2 اخیرا در مصاحبه با وبلاگ رسمی پلی‌استیشن، فاش کرده که ایده ساخت چنین بازی مربوط به سال ۲۰۱۵ نیست و شرکت تا قبل از آن و در چند مقطع مختلف، انجام این پروژه را مد نظر قرار داده بود. با این حال، سازندگان هیچ‌گاه تا سال ۲۰۱۵ و تیزر معروف «We Do It» برای ساخت چنین بازی به جمع‌بندی و اطمینان نهایی نرسیده بودند. به گفته این تهیه‌کننده، در آن زمان تیم کوچکی مراحل اولیه ساخت بازی را شروع کرده بود ولی بازخوردها نسبت به آن ویدیو، باعث بالاتر رفتن انگیزه‌ها در میان بازیسازان کپ‌کام شد. او در این زمینه گفت:

ما پس از رونمایی صحبت‌های زیادی داشتیم ولی همواره طرفداران زیادی نیز بودند که خواستار یک بازی ریمیک Resident Evil 2 بودند. ما این پروژه را در چند مقطع در طول چند سال گذشته مطرح کرده بودیم، ولی ساخت یک بازسازی عالی برای یک بازی کلاسیک واقعا یک پیشنهاد دشوار بود. به همین خاطر هیچ گاه چنین پیشنهادی واقعا از همین سطح فراتر نمی‌رفت. درنهایت پس از چندین سال، زمان مناسبی برای این کار از راه رسید تا مجددا درباره بازسازی RE2 بحث کنیم و این مرتبه، ما موفق شدیم تاییدیه شروع پروژه را بگیریم. برخی طرفداران ممکن است خاطرشان باشد که ما به محض گرفتن این تاییدیه، به خاطر هیجان بالایی که داشتیم ویدیو معروف We Do It را در شبکه‌های مجازی منتشر کردیم که اتفاقا به خاطر بازتاب عالی که در میان طرفداران ایجاد کرد، تیم کوچکی که آن زمان مشغول کارهای اولیه ساخت بازی بودند حس کردند که کارشان واقعا از آن لحظه شروع شده است.

کپ‌کام تا قبل از این، در سال ۲۰۰۲ اقدام به ساخت نسخه بازسازی از اولین عنوان مجموعه گرفته بود که ابتدا برای گیم‌کیوب، و حالا برای همه پلتفرم‌های جدید در دسترس قرار دارد. بازسازی نسخه سوم این سری نیز قرار است حدود دو ماه دیگر عرضه شود. پیرامون بازسازی Resident Evil 2، این عنوان فقط یک بازی موردتحسین درمیان طرفداران قدیمی سری نبود و به خاطر کیفیت ساخت بالا، جزئیات فنی و ... با تحسین‌های سراسری مواجه بوه است. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی با امتیاز ۹ از ۱۰ در بازی‌مگ را نیز مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.