نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 06 بهمن 1398
ساعت 20:00

بازی PS5 استودیو Bluepoint بزرگ‌ترین پروژه تاریخ این شرکت است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Bluepoint Games اخیرا اشارات جدیدی به بازی درحال ساخت خود برای کنسول پلی‌استیشن 5 کرده است.

استودیو Bluepoint Games که برای طرفداران پلی‌استیشن عمدتا به خاطر تولید نسخه‌های ریمستر یا ریمیک بازی‌های قدیمی‌تر این پلتفرم شناخته می‌شود، مدتی هست که از زمان رونمایی‌های اولیه از کنسول بعدی پلی‌استیشن، تایید کرده که پروژه فعلی آن‌ها ساخت یک بازی برای کنسول PS5 است. این بازی که البته هیچ گونه جزئیاتی از آن منتشر نشده و معلوم نیست که به یک ریمستر دیگر مربوط بوده یا یک بازی کاملا جدید است، اخیرا مورد اشاره سازندگان قرار گرفته است.

استودیو بلوپوینت پیرامون بازی PS5 خود گفته که این پروژه، «بزرگ‌ترین» بازی است که در تاریخ این گروه درحال تولید بوده و هدف بزرگی یعنی «نمایش بنچمارک گرافیکی و قدرت سخت‌افزاری کنسول نسل بعدی» را مد نظر دارد. این اظهارات که از طریق وبسایت استودیو منتشر شده، البته همچنان درباره ماهیت خود پروژه اطلاعاتی به دست نمی‌دهد، ولی به این نکته اشاره شده که از نظر وسعت بازی و جلوه‌های گرافیکی، این بازی از مرزهای هر پروژه دیگری که قبلا از شرکت دیده بودیم هم فراتر می‌رود.

آخرین پروژه ما بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ استودیو ما هم محسوب می‌شود. هدف‌گذاری ما برای این بازی نمایش دادن بنچمارکی از توانایی گرافیکی و قدرت سخت‌افزاری است که کنسول بازی نسل بعد ارائه می‌کند.

اطلاعیه اخیر بلوپوینت، صرفا برای بالا بردن اشتیاق طرفداران به نظر می‌رسد و جزئیاتی از خود بازی در آن وجود ندارد. پیرامون این بازی، مدیر استودیو یعنی Marco Thrush نیز قبلا وعده داده بود که این بازی، افتخارآمیزترین دستاورد استودیو خواهد بود. گفتنی است که بلوپوینت درگذشته، نسخه‌های ریمستر بازی‌های Uncharted: The Nathan Drake Collection و Gravity Rush Remastered را برای PS4 ساخته بود و همچنین سابقه تولید یک بازی ریمیک شدیدا تحسین شده، یعنی Shadow of the Colossus را هم در کارنامه دارند. پیرامون پروژه بزرگ آن‌ها برای PS5، این بازی می‌تواند یک IP جدید هم باشد، خصوصا از این نظر که پیش از این فاش شده بود استودیو با سونی برای ساخت یک Remake جداگانه دیگر برای PS5 توافق کرده است.

در صورتی که بازی بزرگ استودیو برای PS5 یک IP جدید باشد، شایعات مرتبطی نیز وجود دارد که به ساخت یک بازی الهام‌گرفته از FromSoftware در بلوپوینت اشاره داشته است. با این وجود این شایعات بیشتر در حد گمانه زنی هستند و باید منتظر خبرهای رسمی بیشتری در این رابطه باشیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.