نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 17 بهمن 1398
ساعت 14:00

اسپنسر در آینده سونی و نینتندو را رقبای اصلی ایکس‌باکس نمی‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، از گوگل و آمازون به عنوان رقبای اصلی ایکس‌باکس در آینده نام برده است.

سونی و مایکروسافت، در اواخر سال ۲۰۲۰ کنسول‌های بازی خانگی نسل بعدی خودشان را عرضه خواهند کرد و علیرغم اینکه هنوز شاهد رقابت سنتی میان کنسول‌های خانگی فیزیکی هستیم، زمزمه‌ها از خیزش روش جدیدتر و فراگیرتری برای بازی کردن یعنی بازی به روش استریم هم به گوش می‌رسد. در روش استریم، بازیکنان دیگر محدود به دراختیار داشتن یک کنسول یا سخت‌افزار بومی مشخصی نیستند و صرفا با استفاده از یک نمایشگر و اتصال اینترنتی قوی، امکان تجربه جدیدترین بازی‌ها را خواهند داشت.

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، اخیرا در یک مصاحبه گفته که در آینده نه چندان دور، او بیش از رقابت با سونی یا نینتندو نگران گوگل و آمازون است. او در این رابطه گفت:

من در آینده رقبای اصلی خودمان را گوگل و آمازون می‌دانم چون آن‌ها مثل مایکروسافت و پلتفرم Azure، زیرساخت‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری عظیم در سطح جهانی دراختیار دارند. من تمایلی به رقابت از نوع نبرد فرمت‌ها [با سونی و نینتندو] ندارم، وقتی که آمازون و گوگل تمرکز خود را روی این گذاشته‌اند که چه طور می‌توان گیمینگ را در سرتاسر جهان به هفت میلیارد نفر رساند. چیزی که در نهایت هدف اصلی محسوب می‌شود.

زیرساخت‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری، دیتاسنترهای فوق‌العاده عظیم با تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته هستند که در نقاط مختلف جهان قرار دارند و کمپانی‌هایی نظیر آمازون (از طریق پلتفرم Amazon Web Services)، گوگل (از طریق پلتفرم Google Cloud) و مایکروسافت (از طریق پلتفرم Azure) پیشگامان جهانی این صنعت چند میلیارد دلاری هستند. در حالی که از تکنولوژی ابری در حوزه‌های مختلف نظیر میزبانی سایت استفاده می‌شود، شرکت‌های بزرگ اخیرا به فکر استفاده از قدرت آن‌ها در صنعت گیم نیز افتاده‌اند که برای مثال راه‌اندازی Google Stadia در همین راستا قرار می‌گیرد.

با در نظر گرفتن راه‌اندازی Google Stadia، مایکروسافت نیز به سرعت پلتفرم بازی ابری خود با عنوان xCloud را معرفی کرد که با استفاده از پلتفرم Azure توسعه می‌یابد و درحال حاضر دوره بتا و آزمایشی خود را می‌گذراند. در سال ۲۰۱۹ سونی نیز در یک خبر سورپرایزکننده، اعلام کرد که مایل است برای بازی‌ها و سرویس‌های استریمی خود از پلتفرم Microsoft Azure استفاده کند. به این ترتیب در حالی که سونی این روزها مهم‌ترین دغدغه خود را تعیین یک قیمت رقابتی برای PS5 می‌داند، به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌های متفاوت تری را برای توسعه پلتفرم ایکس‌باکس در نظر دارد. اسپنسر در این رابطه نیز گفت:

این صحبت‌ها به عنوان بی‌احترامی به سونی و نیتندو نیست، با این حال کمپانی‌های سنتی گیمینگ به نوعی از دور خارج خواهند شد. تصور می‌کنم که آن‌ها بتوانند Azure را باز تولید کنند، ولی ما در رابطه با تکنولوژی ابری و در طول چندین سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های عظیم و چند میلیارد دلاری داشتیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.