نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 17 بهمن 1398
ساعت 09:00

سونی استودیو خود در منچستر را تعطیل می‌کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سونی استودیو بازی‌سازی خود در شهر منچستر را که مشغول ساخت یک بازی VR بود تعطیل کرده است.

سونی اخیرا اعلام کرده که استودیو بازی‌سازی خود در شهر منچستر بریتانیا را به دلیل «بخشی از تلاش‌ها برای افزایش بهره‌وری و اثربخشی عملیاتی» در این شرکت تعطیل کرده است. این استودیو که در گذشته با عنوان North West Studio شناخته می‌شد، روی ساخت بازی برای پلتفرم PlayStation VR تمرکز داشت. در همین رابطه، فاش شده که استودیو برای مدت چند سال مشغول توسعه یک بازی اعلام نشده VR بوده است.

تعطیل شدن استودیو منچستر توسط سونی، اولین مورد از این دست نیست و در طول چند سال گذشته، شرکت اقدام به تعطیل کردن Evolution Studios (سازنده DriveClub) و گوریلا کمبریج (سازنده Killzone: Mercenary و RIGS: Mechanized Combat League) نیز کرده بود. با وجود این سوابق، سونی هنوز تعدادی تیم بازی‌سازی دیگر در بریتانیا از جمله Media Molecule (سازنده بازی Dreams) و London Studio (سازنده بازی واقعیت‌مجازی Blood and Truth) نیز به عنوان زیرمجموعه تیم‌های فرست پارتی خود در اختیار دارد.

کمپانی سونی این روزها مشغول آماده‌سازی خود برای معرفی رسمی کنسول بازی بعدی پلی‌استیشن یعنی PS5 نیز هست و به گفته شرکت آن‌ها غیر از اینکه تعیین یک قیمت تمام‌شده رقابتی را مد نظر دارند، برای تعیین قیمت نهایی کنسول باید در بسیاری از بخش‌ها از جمله نیروی انسانی دست به متعادل‌سازی بیشتر هزینه‌ها هم بزنند. با در نظر گرفتن راه‌اندازی صفحه رسمی پلی‌استیشن 5، می‌توان به زودی منتظر انتشار خبرهای بیشتر درباره کنسول از جمله قیمت، تاریخ عرضه و بازی‌های روز عرضه هم بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.