نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 اسفند 1398
ساعت 15:00

مایکروسافت یکی از قابلیت‌های Xbox Series X را تشریح کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت جزئیات جدیدی از یکی از ویژگی‌های ظاهرا کوچک ولی موثر در بهبود تجربه کاربری Xbox Series X را منتشر کرده است.

با در نظر گرفتن مجموع خبرها پیرامون کنسول نسل نهمی Xbox Series X، به نظر می‌رسد که طرفداران ایکس‌باکس باید منتظر یکی از بهترین کنسول‌های بازی در تاریخ این برند باشند. مایکروسافت تاکنون جدای از نمایش ویدیویی از طراحی و ظاهر کنسول و کنترلر آن، ویژگی‌های بسیار مهم نظیر قدرت سخت‌افزاری تا ۸ برابری نسبت به کنسول‌های فعلی، استفاده از حافظه‌های SSD، ویژگی Backward Compatibility و ... را معرفی کرده و اخیرا نیز دست به انتشار جزئیات حتی بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و تکنولوژی‌های جدید آن زده است. در مطلب قبلی، فیل اسپنسر و مایکروسافت از یک تکنولوژی کم تر مطرح شده به نام Dynamic Latency Input یا DLI هم نام بردند؛ قابلیتی که حالا بیشتر توسط مایکروسافت تشریح شده است.

براساس توضیحات مایکروسافت، DLI باعث هرچه بیشتر واکنش‌گرا شدن بازی‌های اجرایی در کنسول جدید می‌شود و مایکروسافت برای اعمال آن، از روش‌های فنی کاملا جدیدی نیز استفاده کرده است. جیسون رونالد از مایکروسافت، در این زمینه گفته که با در نظر گرفتن اینکه کنسول می‌تواند حتی از بازی‌های تا ۱۲۰ فریم در ثانیه نیز پشتیبانی کند، سازندگان قصد داشتند تا یک تجربه واقعا واکنش‌گرا و تعاملی را از این کنسول به بازیکن منتقل کنند.

رونالد درباره DLI گفته که این قابلیت، به Xbox Series X امکان این را می‌دهد که آخرین کنش‌های ارسال از بازیکن را حتی اگر این کنش‌ها بین فریم‌های مشخص و متفاوتی از یکدیگر ارسال شده باشند دریافت کند و متناسب با آن پاسخ بدهد. به گفته رونالد، این شاید در نگاه اول چندان قابلیت بزرگی نباشد، ولی باعث می‌شود که بازیکنان به خوبی تفاوت را حس کرده و یک تجربه کاربری فوق‌العاده در همه زمان‌ها داشته باشند. با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که قابلیت جدید بیش از هرچیز روی روند گیم‌پلی پویاتر و درگیرتر میان کنسول و بازیکن تمرکز دارد و می‌تواند هر کنش ارسالی کاربر به بازیکن در فریم‌های مختلف بازی را پردازش کند.

درحالی که انتظار می‌رفت مایکروسافت و سونی اطلاعات بیشتری از کنسول خود را در جریان رویداد GDC به اشتراک بگذارند، شیوع ویروس کرونا و لغو حضور بسیاری از کمپانی‌ها در آن از جمله سونی و مایکروسافت، درنهایت باعث لغو و تعویق این رویداد شد. با این همه، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت استراتژی شفاف‌تری را برای انتشار اطلاعات از کنسول جدید خود به نسبت سونی در پیش گرفته است. صرف نظر از اینکه رونمایی‌های کامل این دو کنسول در چه موعدی برگزار می‌شود، Xbox Series X و PlayStation 5 قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.