نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 اسفند 1398
ساعت 09:00

پتنت جدید به ویژگی شارژ بی‌سیم برای کنترلر PS5 اشاره دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی پتنت تازه‌ای توسط سونی ثبت شده که به ویژگی شارژ وایرلس برای کنترلرهای پلی‌استیشن اشاره دارد.

کنسول‌های بازی خانگی کنونی، در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ با سخت‌افزارهای نسل بعدی جایگزین خواهد شد و هر دو شرکت بزرگ سازنده این پلتفرم‌ها، اطلاعات کلی از دستگاه‌های جدید را منتشر کرده‌اند. درحالی که طرفداران هنوز منتظر فاش شدن اخبار و اطلاعات بیشتر از کنسول‌های PS5 و Xbox Series X هستند، شرکت سونی کم‌تر از رقیب خود یعنی مایکروسافت در این زمینه فعال بوده است. علیرغم این موضوع، به تازگی یک پتنت جدید ثبت شده توسط سونی، به ویژگی جالبی برای کنترلرهای پلی‌استیشن اشاره دارد که با توجه به ماهیت آن، احتمالا اشاره به یک ویژگی جدید در کنترلرهای PS5 است.

پتنت تازه سونی که در سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی نیز به ثبت رسیده، به قابلیت «شارژ بی‌سیم یا وایرلس» برای کنترلرهای PlayStation اشاره دارد. به شکل مشخص‌تر، کنترلر براساس این پتنت مجهز به یک آداپتر است تا پس از تماس کنترلر با یک شارژر بیسیم، باتری کنترلر را شارژ کند. با توجه به بازه زمانی فعلی، گرچه این ویژگی به شکل مشخص به کنترلر PS5 یا DualShock 5 اشاره نکرده ولی به احتمال بسیار بالا این قابلیت از جمله ویژگی‌های کنترلرهای کنسول نسل بعدی سونی است. البته باید این را نیز در نظر گرفت که ثبت یک پتنت از اختراع، به معنی استفاده از آن در محصول نهایی نیست و ممکن است کنترلرهای جدید DualShock 5 به کلی فاقد این ویژگی باشند.

سونی طبق اعلام قبلی قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ کنسول پلی‌استیشن 5 را روانه بازار کند. این کنسول البته هنوز به شکل رسمی رونمایی نشده و با در نظر گرفتن پایان یافتن ماه فوریه ۲۰۲۰، تئوری‌ها از مشابهت استراتژی رونمایی PS5 با PS4، که کنسول فعلی اولین بار در فوریه ۲۰۱۳ رونمایی شد نیز چندان درست نبودند. درنهایت، باید منتظر ماند و دید که سونی سرانجام چه زمانی را برای این رونمایی در نظر می‌گیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.