نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 اسفند 1398
ساعت 18:00

اپیک گیمز آمارهای مالی SuperData از فورتنایت را نادرست خواند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز سازنده و ناشر بازی فورتنایت، اخیرا مشاجره‌ای با موسسه آماری سوپردیتا در زمینه آمارهای مالی Fortnite داشته است.

پس از انتشار گزارش جدیدی از موسسه آماری مشهور SuperData از گردش مالی بازی فورتنایت، این موسسه فاش کرد که میزان درآمدهای حاصل از این بازی برای اولین بار از زمان عرضه سال ۲۰۱۷، حالا در پایین‌ترین میزان قرار دارد. این اشاره که در جریان گزارش ماهانه درآمدزایی بازی‌های ویدیویی در ژانویه ۲۰۲۰ انجام شد، بازی فورتنایت در رتبه هفتم پردرآمدترین بازی کنسولی قرار داده شد و در پلتفرم پی‌سی و موبایل نیز این بازی به کلی از لیست ده بازی نیز خارج گذاشته شده بود. سوپردیتا در توضیح این جایگاه‌ها، گفته بود که فورتنایت همچنان به روند کاهشی درآمدها ادامه می‌دهد و حالا به کم‌ترین میزان از نوامبر ۲۰۱۷ رسیده است.

لازم به ذکر است که بازی فورتنایت، مدت‌هاست که یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازی‌های ژانر «بتل رویال» است و روزانه پذیرای بازیکنان فعال در ابعاد چند ده میلیونی نیز هست. با توجه به گزارش اخیر SuperData از این بازی، اپیک گیمز به عنوان سازنده آن اقدام به انتشار بیانیه‌ای کرده و گفته که گزارش SuperData «کاملا نادرست» بوده است:

SuperData نه حالا و نه درگذشته دسترسی به آمارهای درآمد بازی فورتنایت نداشته است و گزارش اخیر این موسسه، بازتاب درست و دقیقی از عملکرد Fortnite نیست. این باعث ناامیدی است که SuperData به شکل متناوب اقدام به انتشار گزارش‌های آماری کاملا نادرست از فورتنایت می‌کند که به عقیده ما، این ناشی از روش‌های کسب اطلاعات سوال‌برانگیز آن‌ها است. درحالی که ما تاکنون اقدام به انتشار عمومی آمارهای درآمدزایی فورتنایت نکرده و نمی‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که گزارش‌های SuperData با واقعیت همخوانی ندارند.

اشاره این موضوع می‌تواند جالب باشد که اقدام اپیک گیمز برای صحبت با رسانه‌ها درباره بازی فورتنایت و تکذیب گزارش مالی یک موسسه آماری شناخته‌شده از موارد نادر در صنعت بازی بوده است که مشابه آن کم‌تر اتفاق افتاده بود. در این رابطه، SuperData نیز به همین طریق اقدام به انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به اپیک گیمز کرد و گفته که «روش آن‌ها برای کسب اطلاعات، یک روش اثبات‌شده علمی بوده و همراه با طی کردن مراحل بررسی و تایید است.»

مجددا باید اشاره کرد که جریان گرفتن این بحث‌ها به صورت عمومی و در رسانه‌های شناخته شده صنعت گیم، از جانب کمپانی‌های فعال در آن ابدا مرسوم نیست؛ خصوصا اینکه این صنعت به طور عمومی و سنتی عادت به پیگیری روش‌های پنهانکاری و مخفی نگاه داشتن اسرار هم دارد. پیرامون بازی فورتنایت، طرفداران اخیرا شاهد شروع Chapter 2 بازی بودند که این شامل اضافه شدن موارد جدید مثل شخصیت Deadpool نیز بوده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.