نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 اسفند 1398
ساعت 18:00

نمونه کنسول Nintendo PlayStation با قیمتی بالا در حراج فروخته شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک نمونه از کنسول Nintendo PlayStation که مدتی پیش خبر از حراج آن منتشر شده بود، اخیرا با قیمتی بسیار بالا فروخته شد.

در صنعت بازی‌های ویدیویی و خصوصا تاریخ کنسول‌های بازی خانگی، دهه ۱۹۹۰ به عنوان دهه آزمایش‌ها و کسب تجربه محسوب می‌شود. در طی این سال‌ها، چندین کمپانی بزرگ و کوچک بخت خود را برای موفقیت در بازار کنسول‌های خانگی و پیگیری الگوی موفقیت شرکت نینتندو آزمودند. در یکی از مهم‌ترین تجربه‌ها که نتیجه آن هنوز و پس از گذشت دو دهه همچنان مشخص است، ورود شرکت سونی به این بازار و مشارکت آن‌ها با کمپانی نینتندو بود. این تجربه که البته هرگز به ثمر ننشست و سونی و نینتندو راه مستقلی از یکدیگر را دنبال کردند، البته کاملا هم بدون نتیجه نبود و حاصل آن همکاری، تولید چند نمونه اولیه از یک کنسول تحت عنوان «Nintendo PlayStation» بود.

کنسول The Super NES CD-ROM یا همان Nintendo PlayStation، قرار بود محصول مشترک نینتندو و سونی برای استفاده از دیسک‌های CD-ROM در مدل‌های جدید کنسول NES در سال ۱۹۹۱ باشد. درواقع هدف اولیه این دو شرکت، انتشار بازی‌های کارتریجی Super Nintendo در قالب CD بود که توسط نینتندو «Super Disk» خوانده می‌شد. دو شرکت درنهایت کنسول‌های فیزیکی هم از این ایده تولید کردند ولی این دستگاه‌ها به خاطر اختلاف سونی و نینتندو هرگز به تولید انبوه و ورود به بازار نرسید. سونی نیز درنهایت ایده استفاده از CD در کنسول‌های بازی خانگی را مستقلا ادامه داد که درنهایت به تولید و عرضه کنسول‌های PlayStation 1 منتهی شد.

با توجه به اینکه تعدادی نمونه کنسول Nintendo PlayStation ساخته شده بود، چند ماه پیش خبرهایی مبنی بر راه پیدا کردن یکی از این دستگاه‌ها به یک حراجی منتشر شد که به سرعت نیز مورد توجه قرار گرفت. نکته جالب، پیشنهاد قیمت‌هایی بسیار بالا حتی تا ۳۵۰ هزار دلار برای تصاحب این دستگاه بود. در همین رابطه، اخیرا فاش شده که آخرین پیشنهاد برای خرید این کنسول، ۱۰ هزار دلار بیشتر از پیشنهاد قبلی بود و این نمونه اولیه Nintendo PlayStation، سرانجام با قیمت 360٫000 دلار به فروش رفت.

فروش این دستگاه با قیمت ۳۶۰ هزار دلاری، یک نمونه نادر در حراجی‌ها محسوب می‌شود چون این کنسول عمر چندانی در مقایسه با کالاهای بسیار قدیمی‌تر که با همین قیمت‌ها به حراج گذاشته می‌شوند ندارد. در هر صورت تصاحب این کنسول، بیش از همه مورد توجه کلکسیون‌داران است چون دستگاه عملا همان SNES است که به جای اجرای بازی‌های این دستگاه از کارتریج، از دیسک فشرده استفاده می‌کند. همچنین به دلیل ماهیت prototype این سیستم، به نظر نمی‌رسد که بازی‌های چندانی برای آن ساخته شده باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.