نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 11 فروردين 1399
ساعت 09:00

توضیحات درباره استفاده مجدد باطری قلمی در کنترلرهای Xbox Series X

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از کارمندان ارشد مایکروسافت درباره استفاده مجدد از باطری‌های ساده در کنترلرهای Xbox Series X توضیحات تازه‌ای داده است.

با توجه به اطلاعات زیادی که درباره کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی Xbox Series X منتشر شده، طرفداران حالا بسیاری از ویژگی‌های سخت‌افزاری و طراحی این کنسول را می‌دانند. یکی از مهم‌ترین اجزای هر کنسول، کنترلر آن است و مایکروسافت برای کنسول نسل جدید خود نیز تصمیم به استفاده از الگوی طراحی مشابه با کنترلرهای ایکس‌باکس وان گرفته است. در کنترلرهای جدید غیر از اضافه شدن دکمه Share و برخی ویژگی‌های دیگر، شکل کلی کنترلر شباهت بسیار زیادی به کنترلرهای فعلی دارد و این شباهت، حتی در زمینه منبع تغذیه آن نیز یکسان است. به این ترتیب این کنترلرها نیز برای استفاده در حالت بی‌سیم، نیاز به نصب دو باطری قلمی ساده AA دارند و همچنان از راهکار استفاده از باطری‌های مخصوص قابل شارژ به شکل پیش‌فرض استفاده نکرده است.

استفاده از باطری‌های قلمی ساده، البته فقط محدود به Xbox One نیست و در زمان Xbox 360 نیز از چنین باطری‌هایی در کنترلرهای کنسول‌های ایکس‌باکس استفاده می‌شد. با توجه به نیاز به تعویض مرتب باطری‌ها، تصمیم مجدد از استفاده از این روش برای کنترلرهای جدید باعث سردرگمی بسیاری از طرفداران شده است؛ این خصوصا از این جهت است که کنترلرهای کنسول رقیب در PS4، از باطری‌های مخصوص قابل شارژ استفاده می‌کنند. جیسون رونالد از مایکروسافت اخیرا درباره اصرار مایکروسافت برای استفاده از چنین روشی، گفته که موضوع اصلی دادن آزادی عمل به بازیکنان و انعطاف‌پذیری است چون نیمی از بازیکنان قصد استفاده از باطری قابل شارژ و نیمی دیگر با باطری ساده کار می‌کنند که هر دو حالت در کنترلرهای ایکس‌باکس قابل استفاده است:

همه چیز درنهایت به اینجا ختم می‌شود که واقعا با بازیکنان در میان گذاشته شود. این تصمیم به نوعی حالت جمع‌گرایی دارد و واقعا جمع بسیار زیادی از بازیکنان مایل به استفاده از باطری‌های قلمی AA هستند. این تصمیم صرفا درباره انعطاف‌پذیری و دادن روشی به بازیکنان است که هر دو دسته را راضی کند... شما کماکان می‌توانید از باطری پک‌های قابل شارژ هم مثل بازیکنانی که در کنترلرهای الیت مصرف می‌کنند استفاده کنید. این یک گزینه جدا است.

با توجه به این صحبت‌ها مایکروسافت گرچه اشاره دارد که این تصمیم، دادن آزادی عمل به هر دو دسته از بازیکنان است، ولی گزینه استفاده از باطری پک قابل شارژ و حتی باطری‌های قلمی بعدی درواقع خرید جداگانه و هزینه اضافی است و همین موضوع بسیاری از طرفداران را آزرده کرده است. با این حال استفاده از باطری مخصوص قابل شارژ ممکن است مدت زمان استفاده کم‌تری در حالت بیسیم هم داشته باشد و از این نظر، هر کدام از این دو روش می‌توانند مشکلات خودشان را داشته باشند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.