نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 10 فروردين 1399
ساعت 12:00

مدیا مولکول درکنار پشتیبانی از Dreams مایل به ساخت بازی نیز هست

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ توسعه دهنده بازی تحسین شده Dreams، علیرغم پشتیبانی از این عنوان همچنان به ساخت بازی‌های بیشتر تمایل دارد.

استودیو فرست پارتی سونی یعنی مدیا مولکول، برای توسعه بازی اخیرا عرضه شده و شدیدا مورد تحسین Dreams سال‌ها زمان صرف کرد و در روند ساخت بازی نیز مشکلات مختلفی پیش آمد. این بازی که عرضه آن چند نوبت تاخیر خورد، درنهایت عرضه اولیه و محدود خود به شکل early access را در سال ۲۰۱۹ شروع کرد تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش به شکل کامل منتشر شد. این بازی، درواقع مجموعه کاملی از ابزارهای بازی‌سازی، فیلم‌سازی و ... برای توسعه، خلق و اشتراک تجربه‌هایی است که توسط جامعه بازیکنان ایجاد می‌شود. با توجه به ماهیت Dreams، این عنوان در همین فاصله کوتاه نیز موفق شده تا انبوهی از تولیدات ساخت کاربران خود را به نمایش بگذارد و شرایط تجربه آن‌ها را برای بازیکنان خود فراهم کند. با در نظر گرفتن اینکه برای این بازی وعده اضافه شدن قابلیت‌ها و امکانات بیشتری داده شده، Media Molecule اما تمایل دارد که روی بازی‌های جدیدتر نیز کار کند.

در جریان مصاحبه آلکس ایوانس از بنیانگذاران مدیا مولکول با نشریه Edge، او تایید کرده که علیرغم پشتیبانی طولانی مدت استودیو از بازی دریمز، آن‌ها برنامه ساخت یک بازی جدید را هم دارند:

این استودیو Media Molecule است و ما یک استودیو بازیساز هستیم. پس یکی از چیزهایی که من دوست دارم این است که هنر استودیویی که بازی می‌سازد را حفظ کنم. این شامل ابزارهایی که توسط ما تولید می‌شود نیز هستند. بنابراین گرچه کار بخشی از استودیو ما ساخت ویژگی‌های جدید یا ارتقاها و ... است، ولی ما قطعا بازی جدید هم می‌سازیم چون یک استودیو بازی-ساز هستیم. البته صادقانه باید بگویم که [درباره بازی بعدی] هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

با توجه به گسترده شدن سریع عناوین ساخت کاربران در Dreams، نیازها و قابلیت‌های جدید نیز بیشتر درخواست می‌شود و طرفداران این پکیج تولید ایده‌ها و رویاها، در آینده می‌توانند منتظر اضافه شدن قابلیت برای ساخت عناوین واقعیت مجازی، ساخت عناوین چندنفره آنلاین و ... نیز باشند. بازی Dreams در حال حاضر به شکل انحصاری در پلتفرم پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.