نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 28 بهمن 1398
ساعت 09:00

مدیا مولکول از اهداف بعدی خود برای بازی Dreams می‌گوید

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از عرضه موفق بازی Dreams، مدیا مولکول همچنان برنامه‌هایی برای گسترش ابزارهای بازی‌سازی آن دارد.

Media Molecule در هفته اخیر، رسما نسخه نهایی بازی Dreams را پس از چندین سال کار و برگزاری دوره‌های آزمایشی مختلف عرضه کرد که تاکنون با بازخوردهای بسیار عالی نیز مواجه بوده است. Dreams درواقع شامل تکامل‌یافته‌ترین ایده‌ها از عنوان قبلی Little Big Planet است و عملا یک پکیج بسیار گسترده و عملی برای ساخت و انتشار بازی‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و ... توسط کاربرانش است. مدتی پس از عرضه رسمی، جامعه بازیکنان Dreams مثل دوره ارلی اکسس، بازی‌ها و مراحل بسیار خلاقانه و جذابی را خلق کردند و هر روز به مجموعه بازی‌های خلاقانه ساخته شده توسط بازیکنان این بازی نیز اضافه می‌شود. با در نظر گرفتن ماهیت طرفدار-محور بودن و وابستگی به تولیدات و ساخته‌های بازیکنان، Dreams از جمله بازی‌هایی خواهد بود که تا سال‌ها مورد پشتیبانی نیز قرار می‌گیرد.

پیرامون آینده بازی دریمز، مارک هیلی از Media Molecule به تازگی صحبت‌های جدیدی انجام داده و گفته که تیم سازندگان به دقت پیشنهادات بازیکنان بازی را بررسی می‌کند و در همین رابطه، برنامه‌هایی هم برای گسترش ابزارهای ساخت بازی در نظر دارد.

قطعا برنامه بعدی ما دراختیار گذاشتن ابزارهایی برای ساخت بازی‌های VR توسط بازیکنان است. تا وقتی که این مورد توسط بازیکنان مورددرخواست باشد و سونی نیز از ما حمایت کند - که فکر می‌کنم قطعا همین طور هم هست - پس قطعا پشتیبانی از ساخت بازی‌ها برای هدست VR هدف بعدی ما است. این بازی به طور کلی از نظر ما یک پلتفرم مستقل است و مثل یک بازی عادی نیست که به نسخه بعدی آن فکر کنیم. انتشار آن برای ما مثل اولین ایستگاه در یک مسیر است. ما قصد ادامه پشتیبانی از بازی را داریم و درحال حاضر روی ابزارهای واقعیت‌مجازی کار می‌کنیم. این ابزارها در یکی از آپدیت‌های آینده به بازی اضافه می‌شوند.

کار بعدی که پس از آن انجام خواهیم داد، احتمالا این است که Dreams از ساخته‌ها و تولیدات چندنفره و آنلاین پشتیبانی کند. این مورد البته نیاز به زمان بیشتری دارد و قطعی نیست، ولی جامعه بازیکنان چنین ابزارهایی برای ساخت بازی‌های multiplayer را طلب می‌کنند و ما نیز تا جای ممکن باید به این درخواست‌ها پاسخ بدهیم. درحال حاضر واقعیت مجازی و امکان ساخت بازی‌های چندنفره آنلاین بیشترین درخواست را دارند.

بازی دریمز درحال حاضر برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.