نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 بهمن 1398
ساعت 15:00

ظاهرا یک ویژگی PS5 به خاطر کمبود قطعات حذف شده است

4.8 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش اخیر بلومبرگ فاش می‌کند که سونی به خاطر کمبود قطعات، یکی از ویژگی‌های موردنظر خود برای PS5 را حذف کرده است.

وب‌سایت بلومبرگ در هفته گذشته، اقدام به انتشار یک گزارش جالب درباره روند ساخته شدن و تولید انبوه کنسول بعدی سونی یعنی PlayStation 5 کرد که به طور کلی، از سردرگم بودن این شرکت در تعیین قیمت نهایی PS5 پرده برمی‌داشت. براساس آن گزارش، مشکل اصلی در تولید انبوه و قیمت گذاری نهایی روی کنسول ناشی از کمبود برخی قطعات مهم یعنی DRAM و حافظه‌های NAND به جهت نیاز بسیار بالای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند 5G بوده است، که موجب شده تا هزینه ساخته شدن هر PS5 برای سونی حدود ۴۵۰ دلار تمام شود. با در نظر گرفتن هزینه ساخت ۳۸۱ دلاری PS4 و قیمت‌گذاری نهایی ایده‌آل ۳۹۹ دلاری برای آن کنسول، سونی برای تعیین یک قیمت رقابتی با کنسول بعدی مایکروسافت یعنی Xbox Series X با سردرگمی مواجه شده و منتظر تصمیم مایکروسافت مانده است.

جدای از هزینه بالای تمام شده جهت تولید پلی‌استیشن 5، گزارش اخیر بلومبرگ فاش می‌کند که کمبود شدیدتر برخی قطعات دیگر باعث شده تا سونی به شکل کامل یک ویژگی مدنظر برای PS5 را حذف کند. براین اساس، سونی قصد تعبیه یک «دوربین بدون‌آینه» مخصوص در این کنسول را داشته که براساس اطلاعات داخلی کسب شده توسط بلومبرگ، کنسول نهایی درنهایت فاقد چنین ویژگی خواهد بود. به گفته بلومبرگ، حذف این ویژگی به خاطر این نبوده که ایده اولیه آن عملیاتی نشده است، بلکه قطعات موردنیاز برای تعبیه آن با کمبود شدید مواجه بوده و هزینه بسیار بیشتری را طلب می‌کرده است که سونی برای کاهش دادن این هزینه به کلی از قید آن گذشته است.

لازم به ذکر است که سونی البته هنوز درباره هیچ کدام از این ادعاها اظهارنظر رسمی انجام نداده و باید منتظر وقایع ماه‌های جاری بود. با این حال، سونی پس از راه‌اندازی وب‌سایت رسمی PS5، به این نکته اشاره کرده بود که «هنوز کاملا آماده رونمایی از PS5» نیست و صحبت‌های بعدی این شرکت نشان می‌داد که آن‌ها برای قیمت‌گذاری نهایی کنسول، نیاز به متعادل‌سازی بیشتر هزینه‌ها و بررسی دقیق‌تر میزان تولید کنسول PS5 دارند و از طرفی به تصمیم مایکروسافت برای قیمت‌گذاری Xbox Series X هم نظر دارند.

کنسول‌های جدید PS5 و Xbox Series X قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی عرضه شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.