نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 15 فروردين 1399
ساعت 09:00

عرضه The Last Of Us 2 بابت مشکلات ناشی از کرونا مجددا تاخیر خورد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی اعلام کرده که به خاطر مشکلات «لجستیکی» ناشی از شیوع کرونا عرضه The Last Of Us 2 و Iron Man VR مجددا تاخیر خورده است.

کمپانی سونی که در ادامه سال ۲۰۲۰ چندین بازی بزرگ و موردانتظار را در صف عرضه دارد، اخیرا اعلام کرده که بحران جهانی که براثر شیوع ویروس کرونا پیدا شده، موجب شده تا آن‌ها تصمیم به تاخیر در عرضه بازی‌های The Last Of Us 2 و Iron Man VR به موعد عرضه‌ای نامشخص بگیرند. به گفته سونی، شیوع ویروس و مشکلات ناشی از آن، مانع آن‌ها شد تا تجربه عرضه مناسبی برای این بازی‌ها، آن طور که شایسته طرفداران است صورت بگیرد. سونی همچنین در یک پست دیگر اشاره کرده که درحال حاضر، تنها خبر تاخیر این دو بازی قطعی است ولی ممکن است درآینده بازی‌های دیگر [نظیر Ghost of Tsushima] نیز با تاخیر در عرضه مواجه شوند. شما در ادامه این پست توییتری حساب رسمی پلی‌استیشن را مشاهده می‌کنید:

بروزرسانی: SIE در یک تصمیم دشوار اعلام می‌کند که عرضه دو بازی The Last of Us Part II و Marvel's Iron Man VR به موعد انتشار دیگری که در آینده اعلام خواهد شد موکول می‌شود. از لحاظ تدارکاتی، بحران جهانی که پیش آمده مانع ما شد تا یک تجربه عرضه مناسب که شایسته طرفداران باشد را فراهم کنیم.

با  در نظر گرفتن سابقه یک مرتبه اعلام تاخیر، و این که کم‌تر از دو ماه تا موعد عرضه قبلی بازی شدیدا موردانتظار The Last Of Us Part 2 باقی مانده بود، این خبر برای طرفداران بازی بسیار ناامیدکننده بوده است. پیرامون این تاخیر، البته استودیو سازنده بازی یعنی ناتی داگ نیز بیانیه‌ای منتشر، و گفته که روند ساخت این بازی «تقریبا به پایان رسیده است» و تیم سازندگان به شکل کار از راه دور و در خانه، آخرین مراحل توسعه و رفع باگ‌ها را می‌گذرانند. با این حال تصمیم به تاخیر در عرضه، «به خاطر مشکلات لجیستیک و تدارکاتی» بوده و آن‌ها درک می‌کنند که باید تجربه عرضه مناسبی را برای طرفداران داشته باشند و همه بازیکنان در سراسر جهان، به شکل همزمان تجربه بازی را شروع کنند. شما در ادامه بخشی از بیانیه ناتی داگ را مشاهده می‌کنید:

ما از این تصمیم ناامید شدیم ولی درنهایت درک می‌کنیم که این کار در قبال همه بازیکنانمان منصفانه است. ما امیدوار هستیم که این تاخیر، برای مدت طولانی نباشد و به محض اینکه اطلاعات جدیدی دریافت کردیم با شما در میان خواهیم گذاشت.

با توجه به مجموع اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دلیل برای تاخیر عرضه بازی به مشکلات تدارکات و لجستیک ناشی از بحران جهانی شیوع ویروس کرونا ارتباط دارد و از نظر فنی، استودیو ناتی داگ ساخت این بازی را تقریبا به پایان رسانده است. لازم به ذکر  است که پیش از این اسکوئر انیکس و کپ‌کام نیز به خاطر وجود همین مشکلات، اشاره کرده بودند که احتمال کمبود موجودی بازار برای نسخه‌های فیزیکی Final Fantasy VII Remake و Resident Evil 3 در نواحی مختلف جهان وجود دارد و به این ترتیب، شروع تجربه این بازی‌ها برای بازیکنان مختلف نمی‌تواند به شکل همزمان اتفاق بیافتد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.