نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 14 فروردين 1399
ساعت 15:00

سونی سرورهای بازی انحصاری Driveclub را خاموش کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی مطابق اعلام قبلی، سرانجام سرورهای بازی انحصاری خود یعنی Driveclub را خاموش کرد.

سونی مطابق اعلام قبلی خود در سال ۲۰۱۹، سرانجام به پشتیبانی از بازی انحصاری PS4 خود یعنی Driveclub پایان داده است. این بازی که پس از چند مرتبه تاخیر، سرانجام در سال ۲۰۱۴ و به عنوان انحصاری PS4 منتشر شد با اعلام قبلی که شده بود اخیرا در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) به شکل کامل از چرخه پشتیبانی خارج شده و سرورهای بازی نیز خاموش شده است. خاموش شدن سرورهای این بازی ریسینگ، شامل سرویس‌های همه محتواها و محصولات جانبی از جمله بسته موتورسواری Driveclub Bikes و Driveclub VR نیز می‌شود و به این ترتیب این عناوین، از این پس فاقد ویژگی‌ها و امکانات چندنفره آنلاین خواهند بود. دارندگان این بازی، البته می‌توانند از کمپین تک نفره استفاده کنند، ولی مهم‌ترین ویژگی این بازی که در امکانات آنلاین آن خلاصه می‌شد، دیگر در دسترس قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است که سونی در سال گذشته اعلام کرد که به پشتیبانی از بازی خاتمه می‌دهد و از همان زمان، فروش بازی را متوقف کرده بود. خبر خارج شدن کامل Driveclub از چرخه پشتیبانی، البته چندان هم سورپرایزکننده نیست و سونی چند سال پیش نیز استودیو توسعه دهنده این بازی، یعنی Evolution Studio را تعطیل کرده بود. با وجود این اتفاق، این شرکت همچنان به پشتیبانی کامل بازی تا سال ۲۰۱۹ و پشتیبانی حالت آنلاین آن تا چند روز پیش ادامه داده بود.

درایوکلاب یک بازی ریسینگ آنلاین است که به دلایل مختلف، شروع بسیار ضعیفی را تجربه کرد. غیر از مشکلات سمت سرور که سازندگان به مدتی زمان برای بهبود و رفع آن‌ها نیاز داشتند، خود بازی نیز به شکلی بود که نتوانست مخاطبان چندانی را در بازه زمانی فروش موثر جذب کند. با این وجود، این یکی از بازی‌هایی است که به عنوان یک نمونه خوب از عناوین سرویسی مطرح است، و سازندگان به مرور زمان و با اضافه کردن ویژگی‌ها و محتواهای جدید، موفق شدند آن بازی را به یکی از بهترین ریسینگ‌های انحصاری حال حاضر پلی‌استیشن 4 تبدیل کنند. این پشتیبانی پس از عرضه، شامل اضافه شدن تعداد زیادی ماشین، پیست‌های مسابقه، بسته‌های الحاقی نظیر Bikes و مسابقه با موتورسیکلت و ... بود. Evolution Studio حتی با ساخت Driveclub VR به عرضه PS VR هم کمک قابل توجهی کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.