نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 15 فروردين 1399
ساعت 12:00

اطلاعیه‌های بعدی Xbox Series X روی بازی‌ها تمرکز دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته فیل اسپنسر، مایکروسافت در اطلاعیه‌های بعدی ایکس‌باکس سری ایکس روی بازی‌های این پلتفرم تمرکز می‌کند.

کمپانی مایکروسافت در جریان استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود برای کنسول بعدی ایکس‌باکس، موارد زیادی از جمله شکل ظاهری دستگاه و کنترلر، ویژگی‌های سخت‌افزاری، برخی سرویس‌ها و همچنین مشخصات کامل سخت‌افزاری دستگاه را فاش کرده است. این کنسول، همچنین طبق اعلام قبلی قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شود که البته شیوع ویروس کرونا و بحران جهانی ناشی از آن، نگرانی‌هایی را درباره عرضه کنسول ایجاد کرده است. پیرامون این نگرانی‌ها، فیل اسپنسر اخیرا گفته که به عرضه به موقع کنسول در اواخر سال ۲۰۲۰ امیدوار است و شرکت آماده انتشار اطلاعیه‌های بعدی درباره این کنسول است؛ اطلاعیه‌هایی که از این پس، روی بازی‌ها تمرکز دارد.

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود با IGN گفته که درک می‌کند که وقتی بحث کنسول بازی خانگی درمیان است، موضوع اصلی نه درارتباط با مشخصات سخت‌افزاری بلکه پیرامون بازی‌های این پلتفرم است:

ما می‌دانیم که درنهایت این بازی‌های ویدیویی هستند که بازیکنان تجربه خواهند کرد. شما نرخ سایه‌زنی متغیر یا فن‌آوری رهگیری پرتو و ray tracing را بازی نمی‌کنید. شما بازی‌هایی که از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند را بازی می‌کنید. این موضوع، یکی از دلایلی است که ما Hellblade [جدید] را در جریان رونمایی کنسول در The Game Awards معرفی کردیم. فکر کردم که رونمایی از کنسول در رویدادی مثل The Game Awards، اگر بدون معرفی یک بازی باشد چندان تناسب پیدا نمی‌کند.

اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود گفت که تمرکز مایکروسافت روی معرفی بازی‌ها برای کنسول بعدی، فقط به تیم‌های ایکس‌باکس محدود نیست و بازی‌سازان third-party هم شدیدا مشتاق صحبت کردن درباره بازی‌های نسل بعدی خودشان هستند. او البته به تاریخ مشخصی برای انتشار یا نمایش اطلاعات جدیدتر از Xbox Series X اشاره نکرده است. در این رابطه، بحران شیوع جهانی ویروس کرونا نیز وجود دارد که باعث تغییر برنامه‌های بسیار زیادی در همه بخش‌های صنعت گیم نیز شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.