نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 18 فروردين 1399
ساعت 12:00

ایکس‌باکس فروش حق اشتراکی کنسول را در نسل بعد نیز دنبال می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت با توجه به ایده فروش اقساطی ایکس‌باکس وان، قصد دارد این روش را در نسل بعد نیز دنبال کند.

کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۱۸، سرویس جدیدی با عنوان Xbox All Access را در آمریکا معرفی کرد که عملا یک مدل فروش کنسول‌های ایکس‌باکس به همراه سرویس‌های اشتراکی آن، در قالب یک دوره پرداخت ۲۴ ماهه و اقساطی بود. این روش که قبلا در بازار گوشی‌های هوشمند موفق ظاهر شده است، ظاهرا در اکوسیستم فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان نیز موفقیت‌هایی داشته است. فیل اسپنسر اخیرا در جریان مصاحبه خود با IGN، اشاره کرد که مایکروسافت در موعد لانچ Xbox Series X، «به شکل جدی» به این روش فروش و ادامه Xbox All Access در «کنسول‌های نسل بعدی» خود ادامه می‌دهد.

ما به شکل جدی سرویس فروش حق اشتراکی Xbox All Access را در موعد لانچ کنسول‌های خود پیگیری خواهیم کرد. فاکتور قیمت کنسول‌ها، یک مسئله بسیار بسیار مهمی است و ایکس‌باکس وان با قیمت ۱۰۰ دلار بالاتر از رقیب خود، چالش بزرگی را در لانچ تجربه کرد. تهیه کنسول به روش پرداخت حق اشتراکی از طریق سرویس Xbox All Access، می‌تواند هزینه تهیه کنسول را به شکل قابل توجهی پایین بیاورد. خصوصا اینکه با توجه به خبرها از بد شدن اوضاع اقتصادی این روزها که ناشی از بحران ویروس کرونا بوده، مشخص نیست که در پاییز و زمان عرضه کنسول‌های نسل بعد این شرایط به چه صورت باشد. ما درحال حاضر موارد زیادی را زیر نظر داریم تا قیمت نهایی صحیح و روش عرضه مناسب را تعیین کنیم.

لازم به ذکر است که گرچه اشاره اسپنسر به لانچ کنسول‌های جدید می‌تواند صرفا حالت جمع برای همین مدل معرفی شده Xbox Series X باشد، ولی با توجه اظهارات قبلی، مایکروسافت در یک احتمال جدی ممکن است بیش از یک مدل کنسول نسل نهمی را در روز عرضه معرفی کند. اسپنسر، در گذشته گفته بود که نام کنسول بازی بعدی مایکروسافت، صرفا ایکس‌باکس است و سری ایکس، به مدل آن اشاره می‌کند؛ شیوه نام‌گذاری ساده‌ای که به آن‌ها برای نام‌گذاری‌های بعدی کمک می‌کند. با توجه به این پیش‌زمینه، اشاره جدید اسپنسر به موعد لانچ «کنسول‌های نسل بعدی» جالب توجه بوده است.

پیرامون سرویس Xbox All Access که درحال حاضر فقط در کشور آمریکا ارائه می‌شود، مشتریان می‌توانند در قبال پرداخت هزینه ماهانه ۳۱ دلار کنسول Xbox One X، با هزینه ماهانه ۲۳ دلار Xbox One S و با هزینه ۲۰ دلار نیز کنسول Xbox One S All-Digital Edition را تهیه کنند. این پرداختی به مدت ۲۴ ماه صورت می‌گیرد و بازیکنان به همه ویژگی‌های کنسول از جمله سرویس‌های اشتراکی نظیر Xbox Live Gold نیز دسترسی دارند. با درنظر گرفتن اینکه قیمت یک کنسول بازی، از جمله اصلی‌ترین فاکتورهای رقابتی در این بازار است، پیگیری Xbox All Access در موعد لانچ Xbox Series X می‌تواند سود زیادی برای مایکروسافت داشته باشد. خصوصا اینکه این کمپانی بسیار ثروتمند، قدرت مانور زیادی در زمینه پایین نگه داشتن قیمت تمام شده و نهایی کنسول‌های خود نیز دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.