نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

بازیسازان CPU و SSD را بیشتر از ترافلاپس کلید نسل بعد می‌دانند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تام وارن سردبیر وب‌سایت تکنولوژی The Verge گفته که از دید بازیسازان، در نسل بعدی کنسول‌ها اهمیت SSD و CPU بیشتر از مقدار عددی ترافلاپس است.

سونی و مایکروسافت به عنوان تنها کمپانی‌های فعال و رقیب در بازار کنسول‌های بازی خانگی، در اواخر سال ۲۰۲۰ اقدام به عرضه پلتفرم‌های جدیدتر یعنی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس می‌کنند. درحال حاضر هر دو شرکت، کمپین تبلیغاتی و بازاریابی این پلتفرم‌ها را پیش می‌برند و گرچه هنوز امکان مقایسه مستقیم این دو کنسول و دیدن عملکرد آن‌ها وجود ندارد، ولی با توجه به فاش شدن مشخصات سخت‌افزاری هر دو کنسول، فعالان و طرفداران صنعت گیم مدتی هست که این دو کنسول را از این نظر مورد مقایسه قرار می‌دهند. به شکل کلی، عمده بحث‌ها پیرامون تفاوت این دو کنسول به توانایی پردازش گرافیکی حدود ۱۲ ترافلاپسی Xbox Series X در مقایسه با توان پردازش گرافیکی حدود ۱۰ ترافلاپسی PS5 و همچنین سرعت بسیار بالاتر انتقال دیتا در حافظه‌های سفارشی SSD در کنسول PS5 ارتباط داشته است.

پیرامون مقایسه‌های اخیر، تام وارن سردبیر ارشد وب‌سایت تکنولوژی The Verge نیز به تازگی اظهارنظر جالبی در این رابطه داشته است. گفتنی است که نقطه نظر او، به خاطر اینکه بازخوردهای بسیار زیادی از بازیسازان و توسعه‌دهندگان را دریافت می‌کند می‌تواند جالب باشد. وارن در این رابطه و اشاره به تمرکز روی بالاتر بودن مقدار ترافلاپس یکی از کنسول‌ها، گفته که آنچه تاکنون از بازیسازان شنیده این بوده که مهم‌ترین مسئله در کنسول‌های نسل بعدی به SSD و CPU برمی‌گردد و عدد ترافلاپس در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. او در این زمینه گفت:

من حدود یک سالی هست که می‌گویم آنچه کلید اصلی برای کنسول‌های نسل بعد درنظر گرفته می‌شود، ترافلاپس نیست بلکه SSD و CPU است. درحال حاضر هم همین موارد توسط بازیسازان مطرح می‌شوند. من همچنین این را هم بگویم که Lockhart [کنسول هنوز معرفی نشده و پایین‌رده نسل نهمی مایکروسافت با قیمتی ارزان‌تر] سطح بازی‌های نسل بعد را پایین نمی‌آورد.

اظهارنظر اخیر وارن، البته به بی اهمیت بودن عدد ترافلاپس اشاره ندارد، بلکه ذکر می‌کند که از نقطه نظر بازیسازان، کلید اصلی ساخت بازی‌های نسل بعد به SSD و CPU بر می‌گردد و ترافلاپس آن طور که تصور می‌شود، از اهمیت به نسبت پایین‌تری برای بازی‌های نسل بعد برخوردار است. از دیگر نکات جالب پست اخیر، اشاره به Lockhart است که گرچه هنوز توسط مایکروسافت تایید نشده، ولی با توجه به اظهارنظر وارن به نظر باید معرفی این مدل کنسول را کاملا محتمل دانست.

کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.