نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

امکان ورود به حساب کاربری از طریق Nintendo Network ID برداشته شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو پس از گزارش تایید شده اخیر مبنی بر نفوذ هکرها به ده‌ها هزار حساب کاربری، امکان لاگین از طریق Nintendo Network ID را حذف کرد.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر هک شدن تعدادی از اکانت‌های کاربران نینتندو، این شرکت مدتی پیش تایید کرد که در جریان هک اخیر اطلاعات حدود ۱۶۰ هزار حساب کاربری مورد دسترسی قرار گرفته است و این شرکت در تلاش است تا وضعیت امنیتی حساب‌های کاربران خود را ارتقا دهد. در همین ارتباط، این کمپانی ژاپنی به تازگی اعلام کرده که به منظور افزایش ارتقای امنیتی کاربران، از این پس امکان وارد شدن به حساب‌های کاربری از طریق شناسه Nintendo Network ID وجود نخواهد داشت.

به عنوان یکی از اقدامات ما در پروسه درحال پیگیری تحقیق پیرامون هک اخیر، ما قابلیت لاگین کردن به حساب‌های کاربری از طریق شناسه Nintendo Network ID را غیرفعال کردیم. درحال حاضر همه روش‌های ورود دیگر به حساب‌های کاربری در دسترس هستند. ما اطمینان می‌دهیم که تاکنون هیچ مدرکی در این رابطه که هکرها به دیتابیس‌ها، سرورها یا سرویس‌های شرکت نفوذ پیدا کرده باشند پیدا نشده است.

با توجه به این خبر، درحال حاضر کاربران نینتندو می‌توانند از طریق ایمیل و رمز عبور، و یا از طریق متصل کردن حساب‌های کاربری فیسبوک، توییتر، گوگل و اپل وارد حساب کاربری خود شوند. لازم به ذکر است که اولین خبرها در ارتباط با هک حساب‌های نینتندو، به چند روز پیش و گزارش برخی کاربران در توییتر برمی‌گردد که خبر از دسترسی پیدا کردن هکرها به حساب‌های مالی PayPal از طریق اکانت‌های نینتندو می‌دادند. نینتندو پس از این تحقیقاتی را در این رابطه شروع کرد و از کاربرانی که شامل این شرایط شدند، خواست تا رمزهای عبور خود را تغییر دهند. این شرکت همچنین از کاربران خواسته که گزینه two-factor verification را هم برای حساب خود فعال کنند. با توجه به این که تحقیقات در ارتباط با این هک همچنان ادامه دارد، باید منتظر گزارش‌های بعدی نینتندو بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.