نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

لایواستریم Inside Xbox پس از دریافت بازخوردهای منفی حذف شده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت لایواستریم اخیر Inside Xbox با وعده اولین نمایش‌ها از عناوین نسل نهمی را حذف و ویدیوی مونتاژ شده‌ای از آن را جایگزین کرده است.

شرکت مایکروسافت در اواخر سال جاری میلادی، کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس وان را با کنسول‌های جدیدتر و نسل نهمی «ایکس‌باکس سری ایکس» جایگزین می‌کند. این کنسول‌ها از نظر توان پردازشی و سرویس‌هایی که تاکنون معرفی شده، بسیار قدرتمندتر و جذاب‌تر از کنسول فعلی ایکس‌باکس است و طرفداران نیز با دقت همه خبرها پیرامون آن را دنبال می‌کنند. در این رابطه ایکس‌باکس، هفته گذشته وعده داد که قرار است به زودی اولین نمایش‌ها از عناوین Third Party نسل نهمی که روی سری ایکس اجرا می‌شوند، در رویداد اختصاصی Inside Xbox پخش شوند. با توجه به این موضوع، طرفداران در طول این یک هفته کاملا مشتاق پخش رویداد و تماشای آنچه این کنسول پرقدرت برای ارائه دارد بودند. این لایواستریم، شب گذشته مطابق وعده به صورت زنده پخش شد، ولی به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت در جلب رضایت طرفداران موفق شده باشد.

پیرامون این رویداد، آنچه که در طول هفته اخیر از مایکروسافت و دیگر ناشران برداشت می‌شد این بود که قرار است به زودی تعدادی تریلر از گیم‌پلی بازی‌های اجرایی روی ایکس‌باکس سری ایکس به نمایش دربیاید. با این حال این اتفاق در بیشتر معرفی‌ها و نمایش‌های این لایواستریم صورت نگرفت و عمدتا شاهد تریلرهای سینماتیک و معرفی عناوین نه چندان برجسته بودیم. در مهم‌ترین بخش نیز بازی Assassin's Creed Valhalla بود که پس از یک هفته انتظار برای نمایش گیم‌پلی بازی، کلیپی کوتاه و ۹۰ ثانیه‌ای آن هم از سکانس‌های سینمایی آن پخش شد. با توجه به این پیش‌زمینه، احتمالا جای تعجبی ندارد که از صفحه لایواستریم رسمی رویداد تا شبکه‌های مجازی مختلف، طرفداران بازخوردهای بسیار منفی را درباره Inside Xbox ابراز کرده‌اند. درواقع عبارت XboxSeriesX و #Xbox2020 که به ترند جهانی توییتر تبدیل شده بود، محلی نه برای تمجید بلکه یک ترند عمدتا برای ابراز نقدهای شدیدا منفی بود.

طرفداران به صورت عمده از این موضوع ناراحت بودند که چگونه تبلیغ برای «اولین نمایش‌ها از عناوین نسل نهمی ایکس‌باکس» شامل خود «گیم‌پلی» بازی‌ها نمی‌شود و همچنین ویدیوهای پخش شده نیز چندان حس پرش نسلی را از نظر کیفی و بصری منتقل نمی‌کردند. نکته جالب‌تر پیرامون لایواستریم اخیر، این است که این ویدیو dislikeها یا امتیازات منفی بسیار زیادی دریافت کرد و در بخش نظرات نیز کامنت‌های منفی و اظهار تاسف به شکل انبوه منتشر می‌شدند. به نظر نمی‌رسد که این اتفاق چندان مطابق انتظارات مایکروسافت بوده باشد چون لایواستریم، مدتی پیش به شکل کامل حذف شد و درحال حاضر یک ویدیو کوتاه‌تر و مونتاژ شده جایگزین لایواستریم اصلی شده است؛ ویدیو جدیدی که البته آن هم با dislikeهای بسیار بیشتر در برابر likeها در دسترس قرار دارد. گفتنی است که لایواستریم اخیر البته در رسانه‌های دیگر که این رویداد را به شکل زنده پخش می‌کردند، هنوز وجود داشته و بحث‌ها درباره ناامیدکننده بودن Inside Xbox در آن‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که در رویداد اخیر Inside Xbox شاهد نمایش‌های جدید از ۱۳ عنوان از قبل معرفی شده یا کاملا جدید بود که شامل Assassin's Creed Valhalla، Bright Memory Infinite، Call of the Sea، Chorus، DiRT 5، Madden NFL 21، Scarlet Nexus، Scorn، Second Extinction، The Ascent، The MediumVampire: The Masquerade - Bloodlines 2 و Yakuza: Like a Dragon هستند.

کنسول بازی Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.