نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 25 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

سونی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی PS5 را رضایت‌بخش می‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی انتقادات درباره ضعیف‌بودن کمپین تبلیغاتی PS5 در مقایسه با رقیب را رد کرده و گفته که آمار فروش می‌تواند ملاک قضاوت باشد.

مارک سرنی به عنوان معمار ارشد سخت‌افزاری PS4 و PS5، اولین بار در میانه سال ۲۰۱۹ و جلوتر از رقیب اقدام به تایید کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن کرد و تعدادی از ویژگی‌های کنسول جدیدتر، نظیر SSD سفارشی و ... را به صورت کلی معرفی کرد. سونی پس از این در چند مقطع دیگر هم اقدام به انتشار اطلاعات بیشتر از PlayStation 5 کرده است، با این حال از اواخر سال ۲۰۱۹ و رویداد The Game Awards، مایکروسافت و کنسول جدید آن‌ها یعنی Xbox Series X عمده فضای خبری کنسول‌های نسل جدید را اشغال کردند. در این زمینه، ماه‌هاست که طرفداران پلی‌استیشن و برخی تحلیلگران صنعت گیم، استراتژی تبلیغاتی مایکروسافت را بهتر و این استراتژی را برای سونی کمی محافظه‌کارانه و ناکارآمدتر توصیف کردند.

پیرامون این انتقادات، اخیرا و در جریان جلسه گزارش مالی سونی، مدیر ارشد بخش مالی شرکت یعنی Hiroki Totoki چنین گفته است:

ما جوانب مختلف را به صورت استراتژیک و برنامه‌ریزی شده پیش می‌بریم و تاکنون تا جایی که امکان داشته خوب عمل کردیم. درباره این که این استراتژی موفق بوده یا ناکارآمد بوده، من منتظر از راه رسیدن آمار فروش PS5 می‌مانم تا در این زمینه قضاوت کنم.

لازم به ذکر است که آمارهای مختلف بازخوردها به خبرهای رسمی PS5 نیز هرگز نشان از پایین بودن اشتیاق طرفداران نداشته و عمده انتقادات به عملکرد و کمپین کم‌رنگ‌تر سونی برای تبلیغات کنسول جدید، درمقایسه با مایکروسافت و Xbox Series X بوده است. در بخش دیگری از این گزارش مالی، سونی اعلام کرده که آمار فروش کنسول‌های PS4 حالا در سطح جهان به ۱۱۰٫۴ میلیون واحد رسیده است و با توجه به در پیش بودن چند بازی انحصاری بزرگ دیگر یعنی The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima، سونی انتظار بالا رفتن قابل توجه این آمار را هم دارد.

کنسول بازی خانگی PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.