نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

شکایت یوبی‌سافت از اپل و گوگل در ارتباط با Rainbow Six Siege

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت به خاطر حذف نشدن یک بازی موبایل از فروشگاه‌های اپل و گوگل که از عناصر Rainbow Six Siege کپی‌برداری کرده، از این دو شرکت شکایت کرده است.

بازی Rainbow Six Siege درحال حاضر یکی از محبوب‌ترین عناوین چندنفره در صنعت گیم است و به خاطر توجهات گسترده به آن، البته جای تعجبی ندارد که عناوین هم‌سبک سعی در الهام‌گیری از برخی المان‌های جذاب این بازی کنند. در همین رابطه و تقلید بازی‌ها از این عنوان محبوب، یک بازی موبایل که توسط شرکت چینی Alibaba ساخته شده بیش از هر مورد دیگری در کانون توجه یوبی‌سافت قرار گرفته است. یوبی‌سافت در واقع به تازگی شکایتی را علیه هر دو کمپانی گوگل و اپل تنظیم کرده که مشغول فروش بازی هستند که به گفته یوبی‌سافت کپی‌برداری مستقیمی از بازی آن‌ها کرده است.

گزارش مرتبط با این شکایت که توسط Bloomberg منتشر شده، پیرامون یک بازی شوتر چندنفره به نام Area F2 است که توسط کمپانی چینی Alibaba و وب‌سایت آن‌ها یعنی Ejoy تولید شده است. براساس شکایت یوبی‌سافت از گوگل و اپل، این شرکت گفته که این بازی به صورت کاملا مستقیم اقدام به کپی‌برداری از المان‌های رابط کاربری Rainbow Six Siege کرده که این شامل صفحه مربوط به امتیازات نهایی و صفحه انتخاب اپراتورها می‌شود. Area F2 در کشورهای مختلف برای دستگاه‌های موبایل و به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. با این حال بازی Rainbow Six Siege فقط برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی موجود است.

گزارش ادامه می‌دهد که یوبی‌سافت تا قبل از تنظیم این شکایت‌نامه، اپل و گوگل را در جریان این بازی کپی‌برداری شده که از المان‌های دارای حق کپی‌رایت Rainbow Six Siege استفاده مستقیم کرده گذاشته بود، با این حال اپل و گوگل اقدامی برای حذف این بازی از فروشگاه‌های خود نکرده بودند. تا زمان انتظار این گزارش، این دو شرکت هنوز واکنشی نسبت به این اتفاقات نداشته‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، Rainbow Six Siege یکی از محبوب‌ترین بازی‌های یوبی‌سافت است و در یک گزارش، فاش شده بود که این شرکت درآمدی یک میلیارد دلاری را از این بازی و از زمان عرضه سال ۲۰۱۵ کسب کرده است. در این بازی محتواهای مختلفی به صورت انتخابی از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای به فروش می‌رسد که در کنار دیگر محتواهای رایگان و عمومی، موفق به جذب جامعه بازیکنان فعال و گسترده‌ای شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.