نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

پیش‌بینی یک تحلیلگر از فروش ۶ میلیونی PS5 تا پایان سال مالی کنونی

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک تحلیلگر ژاپنی معتقد است که اتفاقات اخیر تاثیر چندانی در فروش PS5 ندارد و این کنسول تا مارس ۲۰۲۱ می‌تواند تا ۶ میلیون واحد بفروشد.

نسل هشتم کنسول‌های بازی، از بسیاری جهات متعلق به سونی و PS4 بود و این پلتفرم جدای از عملکرد عالی خود در زمینه ارائه بازی‌های باکیفیت‌تر و پرفروش‌تر، با توجه به لانچ پر از مشکل کنسول رقیب یعنی ایکس‌باکس وان کمپانی مایکروسافت، و این واقعیت که نینتندو هم عملا از بازار کنسول‌های خانگی فاصله گرفته بود، روزهای درخشانی را سپری کرد. بر همین اساس است که سونی در گذشته اشاره کرده بود که موفقیت‌های PS4 باعث می‌شود تا پلی‌استیشن در موقعیت عالی برای شروع نسل بعدی کنسول‌ها قرار بگیرد. پیرامون نسل بعدی، البته حالا مشکلی به عنوان بحران جهانی ویروس کرونا پیش آمده که می‌تواند لانچ چالش‌برانگیزتری را به نسبت PS4 برای PS5 داشته باشد.

در این ارتباط و تا قبل از بحران کرونا، یک تحلیلگر ژاپنی به نام Hideki Yasuda از موسسه Ace Research گفته بود که سونی می‌تواند تا پایان سال مالی کنونی (که در مارس ۲۰۲۱ - فروردین ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد) شش میلیون واحد کنسول PS5 بفروشد. اما از آن زمان تاکنون، همان‌طور که اشاره شد بحران شیوع جهانی ویروس کرونا پیش آمد که باعث شد برخی تحلیلگران، پیش‌بینی کنند که این بحران باعث فروش کم‌تر PS5 و البته تولید تعداد واحدهای کم‌تر از این کنسول به نسبت دوره لانچ PS4 می‌شود. در ارتباط با این نظریه، Yasuda اخیرا گفته که پیش‌بینی قبلی او همچنان و حتی با درنظر گرفتن بحران کرونا یا حتی آنچه برخی از بازاریابی و تبلیغات ضعیف‌تر سونی می‌گویند تغییری نکرده و او هنوز معتقد است که PS5 تا پایان سال مالی کنونی، می‌تواند تا ۶ میلیون دستگاه بفروشد. Yasuda توضیح داده که بحران اخیر هیچ گونه تاثیر منفی یا کاهش در درخواست بازار برای محصولات سرگرمی یا گیمینگ نگذاشته است و با توجه به موقعیت قدرتمند این برند، کنسول جدیدتر هنوز شانس فروش ۶ میلیون واحدی را تا مارس ۲۰۲۱ دارد.

در تحلیل Yasuda، او البته به این نکته اشاره کرده که درخواست‌ها برای محصولات سرگرمی کاهش نداشته و این به معنی این است که پس از برطرف شدن بحران جاری، بازار صنعت گیم می‌تواند به سرعت به حالت قبل برگردد. به علاوه پیش از این و در یک تحلیل دیگر، اشاره شده بود که بحران اخیر می‌تواند به ساخته شدن تعداد واحدهای کم‌تر PS5 منتهی شود که این موضوع به کمبود PS5 در بازارهای جهانی منتهی شود؛ هرچند سونی به تازگی گفته بود که بحران کرونا تاثیری در فرایند ساخت PS5 نگذاشته و به این ترتیب، به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن همچنان از موقعیت قدرتمندی برای تکرار لانچ موفق PS4 با PS5 برخوردار است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.