نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

دموی Unreal Engine 5 از ترفند مخفی کردن زمان لود استفاده نمی‌کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز اطمینان داده که در هیچ کجای دموی فنی Unreal Engine 5 در PS5 از ترفند مخفی کردن زمان لود استفاده نشده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سونی برای کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن وعده داده بود، پایین آوردن قابل توجه یا حذف کامل لودینگ‌ها و صفحات لود در بازی‌ها به دلیل استفاده از نوع ویژه و سفارشی از حافظه‌های ذخیر‌ساز SSD بود. به گفته سونی، این حافظه‌ها به قدری سریع هستند که بازیسازان می‌توانند دیتاهای مورد نیاز را در هر لحظه گیم‌پلی به صورت به هنگام از خود SSD دریافت و استفاده کنند. این ویژگی، به تازگی با تحسین گسترده مدیر اپیک گیمز تیم سویینی نیز مواجه شد که شرکت او، در همان زمان اقدام به معرفی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 و نمایش دموی فنی این موتور در PS5 کرده است. پیرامون این دمو، اخیرا به یک سکانس خاص اشاره شده، جایی که شخصیت اصلی از یک مجرای باریک عبور می‌کند و وارد لوکیشن دیگری می‌شود؛ بخش خاصی که در بازی‌های کنونی، می‌تواند فرصتی برای مخفی کردن زمان لود برای لوکیشن بعدی باشد.

پیرامون این ابهام، اخیرا Kotaku با اپیک گیمز تماس گرفته و خواستار شفاف‌سازی سکانس عبور شخصیت قابل کنترل دمو از یک مجرای باریک شده است. این یک سکانس چند ثانیه‌ای است که بسیاری از بازی‌های کنونی، از این فرصت کوتاه برای بارگذاری دیتاهای لوکیشن بعدی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که به گفته سونی در PS5 منسوخ می‌شود چون دیتا در SSD این کنسول به صورت آنی دریافت و پردازش می‌شود. پیرامون این ابهام که آیا اپیک از این بازه زمانی برای مخفی کردن زمان لود استفاده کرده، آن‌ها توضیح دادند که چنین چیزی هرگز مطرح نبوده و سکانس اشاره شده تنها برای نمایش سطح جزئیات قرار گرفته بود. اپیک در این رابطه گفت:

آنچه که در آن سکانس هدف ما بود، نزدیک کردن دوربین به شخصیت برای نمایش سطح جزئیات روی دیوار بود و اینکه در آن سکانس چقدر جزئیات قرار گرفته بود. ما هیچ گونه تلاشی برای مخفی کردن زمان لود نداشتیم و درواقع هدف این بود که جزئیات بالای موجود را از نزدیک نمایش دهیم.

لازم به ذکراست که کنسول PS5 قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارها شود. موتور گرافیکی Unreal Engine 5 نیز قرار است از سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار بگیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.