نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 خرداد 1399
ساعت 12:00

Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته میلادی در آمریکا بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موسسه آماری NPD Group، در بررسی بازار صنعت گیم در آوریل ۲۰۲۰ کنسول نینتندو سوییچ را به عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم گیمینگ ماه اخیر معرفی کرد.

موسسه تحلیلی و آماری NPD Group که به صورت منظم اقدام به انتشار آمارهای فروش محصولات مختلف در بازار صنعت گیم آمریکا می‌کند، اخیرا آمارهای مرتبط با ماه اخیر میلادی یعنی آوریل را منتشر کرده است. بر این اساس، پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته در کشور آمریکا، عنوان تازه عرضه شد و انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Final Fantasy 7 Remake بوده است. در همین گزارش، این موسسه اعلام کرده که کنسول Nintendo Switch هم از نظر فروش سخت‌افزار، بهترین عملکرد را در ماه گذشته میلادی داشته است.

گفتنی است که کنسول نیننتدو سوییچ گرچه مدت‌هاست که در صدر فروش کنسول‌های بازی قرار دارد، ولی اوج‌گیری فروش این کنسول در طول ماه‌های اخیر، بیش از همه به شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا نسبت داده می‌شود. موضوعی که از طرفی دیگر در موفقیت بسیار قابل توجه بازی انحصاری این کنسول یعنی Animal Crossing: New Horizons هم صادق بوده است. به گفته NPD، دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم حتی با وجود نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های جانشین، همچنان تحت تاثیر شیوع کرونا و قرنطینه خانگی شاهد عملکرد عالی در زمینه فروش بودند و از نظر فروش دلاری، ۱۶۰ درصد رشد فروش را به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهند.

NPD Group در این گزارش اضافه کرده که مجموع مخارج بازیکنان برای تهیه سخت‌افزارهای گیم در آوریل ۲۰۲۰ از مرز ۴۲۰ میلیون دلار عبور کرده است که این رقم از سال ۲۰۰۸ تاکنون بالاترین میزان هزینه در این شاخه برای ماه آوریل بوده است. از نظر مخارج کنسولی تا اینجای سال نیز آمار نشان از رشد ۳۰ درصدی نسبت به بازه زمیان مشابه سال گذشته یعنی ۱٫۲ میلیارد دلار دارد. بازیکنان در ماه گذشته، در مجموع ۳۸۴ میلیون دلار هم هزینه تهیه لوازم جانبی گیمینگ و کارت‌های هدیه کردند که نشان از رشد ۴۹ درصدی به نسبت سال گذشته در همین ماه داشته است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.