نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 16 خرداد 1399
ساعت 15:00

پتنت کیت توسعه PS5 به ۶ فن خنک‌کننده و چند مجرای تهویه اشاره دارد

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پتنت جدید سونی که ظاهرا به کیت توسعه کنسول PlayStation 5 اشاره دارد، اجزای مختلف آن را به تصویر کشیده است.

شرکت سونی گرچه تا کم‌تر از 5 ماه دیگر کنسول نسل نهمی PS5 را روانه بازارها می‌کند، ولی هنوز به صورت رسمی از خود کنسول بازی رونمایی نکرده است. این کمپانی ژاپنی، تاکنون از لوگو، مشخصات سخت‌افزاری و برخی سرویس‌های آن و همچنین از کنترلرهای جدید DualSense پرده‌برداری کرده و در مجموع کمپین تبلیغاتی مرتبط با این سیستم جدید را به صورت تدریجی پیش می‌برد. علیرغم اینکه هنوز ظاهر کنسول فاش نشده، در سال ۲۰۱۹ تعدادی تصویر از سخت‌افزار «کیت توسعه» کنسول یا همان Devkit پلی‌استیشن 5 به بیرون درز پیدا کرد که می‌توانید بازسازی آن را در تصویر کاور همین خبر مشاهده کنید. گفتنی است که کیت توسعه یک کنسول، سخت‌افزار مخصوصی با مشخصات کنسول رسمی است که توسط سازنده در اختیار بازیسازان قرار می‌گیرد، تا در فرایند تولید بازی برای آن پلتفرم مورد استفاده واقع شوند.

پیرامون این کیت توسعه که سونی البته هرگز تصاویر لیک شده و خبرهای مرتبط را تایید یا تکذیب نکرده است، اخیرا پتنت تازه‌ای از سونی کشف شده که طراحی لیک شده را تایید و جزئیات جالبی از اجزای تشکیل دهنده این سیستم را نمایش می‌دهد. با توجه به پتنت ثبت شده که از اینجا می‌توانید مشاهده کنید، کیت توسعه V شکل PS5 در مجموع از 6 فن خنک کننده تشکیل شده که شامل 3 فن خنک کننده در دو طرف محفظه داخلی می‌شود. این محفظه همچنین شامل چندین مجرا برای تهویه هوا هم می‌شود. به علاوه Heat sink نمایش داده شده برای پردازنده نیز از نظر ابعاد بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. شما می‌توانید تصویری از این اجزا را در ادامه مشاهده کنید.

PS5 devkit patent 1085x1536

باید گفت که خبر اخیر، پیرامون پیدا شدن یک «پتنت» یا حق تجاری ثبت شده از جانب سونی است و گرچه به نظر می‌رسد که به طراحی نهایی کیت توسعه PS5 اشاره دارد، ولی تا تایید نشدن رسمی این طراحی نمی‌توان آن را قطعی دانست. مورد دیگر، اشاره به این نکته است که طراحی ذکر شده به کیت توسعه یا Devkit پلی‌استیشن 5 مرتبط است و هیچ ارتباطی با کنسول بازی تجاری PS5 که درنهایت وارد بازار خواهد شد ندارد؛ برای مثال کیت‌های توسعه کنسول PS4 یا کنسول‌های قبلی پلی‌استیشن نیز از نظر ظاهر و طراحی با کنسول تجاری که در بازار عرضه می‌شدند، کاملا متفاوت بوده‌اند و ظاهرا نهایی کنسول جدید نیز به احتمال زیاد با این کیت‌های توسعه تفاوت خواهد داشت. باید دید که ظاهر و طراحی کنسول PlayStation 5 درنهایت در چه زمانی رونمایی می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.