نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 خرداد 1399
ساعت 15:00

نسخه بتا فروشگاه ایکس‌باکس در پی‌سی پشتیبانی از Mod را اضافه کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نسخه بتا فروشگاه Xbox در پی‌سی، سرانجام به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از modding در عناوینی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند استفاده کنند.

نسخه بتا اپلیکیشن ایکس‌باکس برای پی‌سی، جایی است که عناوین مختلف بازی در آن قابل مشاهده و تهیه هستند. این فروشگاه همچنین محلی است که مشترکین Xbox Game Pass نیز می‌توانند به نسخه پی‌سی بازی‌ها دسترسی داشته باشند و در مجموع شامل حتی برخی بازی‌هایی نیز می‌شود که برای فروشگاه‌های دیگر نظیر استیم عرضه نشدند. پیرامون این فروشگاه، یکی از درخواست‌های مکرر بازیکنان از مایکروسافت اضافه کردن پشتیبانی از مود یا modding است که به تغییر دادن المان‌هایی از بازی‌ها، از طریق برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ساخته شده عمدتا توسط طرفداران گفته می‌شود.

این شرکت مدتی پیش وعده داده بود که اضافه کردن چنین ویژگی را به فروشگاه مد نظر دارد، و حالا در آپدیت اخیر اپلیکیشن ایکس‌باکس برای پی‌سی شاهد اضافه شدن ورژن اولیه این قابلیت هستیم. با توجه به گزارش Windows Central، این حالت در حال حاضر به صورت آزمایشی و محدود به برنامه اضافه شده و شامل تعدادی بازی که از مودینگ پشتیبانی می‌کنند نظیر Into the Breach است. در صفحه ای بازی در اپلیکیشن، یک بخش جدید به نام «Enable Mods» اضافه شده که پس از انتخاب، به بازیکن هشداری داده می‌شود که در صورتی که مودهای این بازی به خود بازی آسیب وارد کند یا مشکلات دیگری را به وجود آورد، مایکروسافت مسئولیتی را نمی‌پذیرد و استفاده از مودها با مسئولیت خود بازیکن خواهد بود.

گفتنی است که این قابلیت به صورت آزمایشی و محدود به برنامه اضافه شده، و نسخه کلاینت فروشگاه هنوز این قابلیت را ندارد. با توجه به استقبال گسترده طرفداران از مودینگ و جامعه فعال سازندگان مود، انتظار می‌رود که این قابلیت رفته رفته در این پلتفرم بیشتر رشد پیدا کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.