نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 19 خرداد 1399
ساعت 18:00

کپ‌کام ظاهرا در گذشته پروژه ریبوت Dino Crisis را کنسل کرده بود

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک خبرنگار و اینسایدر صنعت گیم، ادعا کرده که کپ‌کام در یک مقطع به فکر ریبوت سری Dino Crisis بود، ولی آن پروژه درنهایت عملیاتی شد.

کمپانی ژاپنی کپ‌کام، در طول چند سال گذشته نشان داده که علاقه زیادی به بازسازی یا ریمیک بازی‌های کلاسیک خود دارد و این عناوین نیز اتفاقا با فروش بسیار عالی نیز مواجه می‌شوند. در حالی که اینجا بیش از هر چیز صحبت از سری رزیدنت اویل است، این شرکت البته عناوین کلاسیک محبوب دیگری هم دارد که در دوره خودشان، فروش زیادی را نصیب کپ‌کام می‌کردند. یکی از محبوب‌ترین عناوین از این دست سری بازی Dino Crisis است که گرچه سال‌هاست به عنوان یک IP خاموش شناخته می‌شود، ولی طرفداران زیادی خواهان بازسازی آن هستند و با توجه به موفقیت RE2 و RE3 ریمیک، برخی منتظر ساخت نسخه‌های ریمیک از سری Dino Crisis هستند.

پیرامون این سری بازی محبوب و کلاسیک، اخیرا گزارش جدیدی منتشر شده که فاش می‌کند کپ‌کام، اتفاقا در یک دوره ایده ریبوت سری Dino Crisis را روی میز داشته که البته با تصمیم مدیران کپ‌کام کنسل می‌شود. این گزارش که توسط یک خبرنگار مستقل وشناخته‌شده صنعت گیم یعنی Liam Robertson مطرح شده، فاش می‌کند که کمپانی ژاپنی تاریخچه پردردسر و پر از مشکلی را با دو سری Dead Rising و Dino Crisis داشته است. در ادامه این گزارش، ذکر شده که Capcom Vancouver چند پروژه اول سری Dead Rising را با مشکلات زیادی تولید کرد که درنهایت استقبال از آن‌ها، مطابق پیش‌بینی‌ها نبود. پس از این نوبت به نسخه چهارم سری رسید که با توجه به اخراج یک طراح ارشد و  در ادامه کناره‌گیری چند بازیساز دیگر، پروسه تولید پردردسر خود را با انتشار نهایی تکمیل کرد؛ بازی که البته نمرات بسیار ضعیفی گرفت و پس از این نیز بازی Dead Rising 5 عرضه شد که به یک شکست تمام‌عیار تبدیل شد.

این خبرنگار پس از این گفت که استودیو Capcom Vancouver، تقریبا پنج سال پیش ایده‌ای را برای ریبوت کردن سری داینو کرایسیس مطرح کرد که درنهایت به خاطر مشکلات ناشی از تولید Dead Rising 4 توسط کپ‌کام کنسل شده بود. درنهایت نیز با توجه خروج افراد بیشتر و شکست پروژه‌های بعدی، Capcom Vancouver در سال ۲۰۱۸ تعطیل شد. به گفته Robertson، شرایط استودیو کپ‌کام ونکوور باعث شد تا ایده ریبوت سری Dino Crisis هرگز از حد پرزنتیشن اولیه به مدیران شرکت فراتر نرود. این خبرنگار همچنین گفته که در این دوره، کپ‌کام چند پروژه دیگر نظیر یک بازی اکشن سری رزیدنت اویل، یک بازی سری اونیموشا و همچنین مگامن را هم رد کند.

لازم به ذکر است که کپ‌کام به صورت رسمی هیچ اظهارنظری درباره این ادعاها نداشته و مشخص نیست که تا چه حد صحت دارند. با این حال این موضوع روشن است که کپ‌کام در طول چندین سال گذشته ایده ساخت ریمیک عناوین کلاسیک را در نظر داشته است. گفتنی است که سازندگان بازی RE2 Remake، یک بار گفته بودند که تا پیش از استارت تولید این پروژه، چند بار ایده بازسازی Resident Evil 2 در سال‌های قبل‌تر مطرح شده بود که هرگز عملی نشده بودند. به همین ترتیب حتی با در نظر گرفتن گزارش جدید، طرفداران سری همچنان می‌توانند برای ساخته شدن بازی جدید از سری Dino Crisis امدوار باشند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.